thumbnail_AD AR Bostoen

Advertenties van Bostoen komen tot leven dankzij Augmented Reality

SINT-DENIJS-WESTREM - In het kader van haar digitale transformatie en haar streven naar een optimale klantbeleving lanceert de residentiële projectontwikkelaar Bostoen Group een Augmented Reality applicatie die het toelaat om een virtueel 3D-model van haar woonprojecten te projecteren op haar advertenties.

Het kopen van een nieuwbouwwoning of -appartement dient in het grootste vertrouwen te verlopen. De aankoop van vastgoed gaat immers gepaard met aanzienlijke financiële inspanningen en emotionele beslissingen. In de meeste gevallen wordt een woonentiteit aangekocht zonder dat deze fysiek bestaat. “Daarom trachten we geïnteresseerden een zo realistisch als mogelijk beeld te geven van de toekomst”, licht Joery Michiels, Head of Corporate Sales & Marketing toe. In haar constant streven naar een optimale klantbeleving past Bostoen, bovenop de Virtual Reality Woningconfiguratoren, nu ook Augmented Reality toe op haar print advertenties.

Het beste van twee werelden

“We geloven bij Bostoen in een hybride aanpak, een gezonde mix tussen de fysieke en virtuele wereld”, stelt CEO Johan De Vlieger. Via Augmented Reality wordt er een digitale laag bovenop de realiteit gevoegd. Bij het inscannen van betreffende advertenties verschijnt het virtueel 3D-model van het woonproject in kwestie. Bij het doorklikken wordt een virtuele inspiratievideo van het interieur getoond. Geïnteresseerden kunnen eveneens vanuit de applicatie onmiddellijk connecteren met de website om zodoende alle gewenste, aanvullende informatie over het betreffende woonproject te bekomen. Via de website kunnen geïnteresseerden vervolgens een persoonlijk gesprek aanvragen met de Bouwadviseur.

In samenwerking met Around Media

De Bostoen Augmented Reality Applicatie “bostoen ARx” werd ontworpen in partnerschap met Around Media. Deze Gentse scale-up maakt, via het Cloudplatform Prompto, de verkoop van vastgoed slim en interactief.