Terre Bleue Dirk_Perquy

Aflossing van de wacht bij de familie Perquy

NAZARETH - Bij Duror Fashion Group -minder bekende holding achter de bekende retailmerken Terre Bleue, Gigue en Zilton- is de formele aflossing van de wacht een feit. Vader Dirk Perquy (63) schuift door naar de rol van voorzitter van de raad van bestuur. De taak van CEO berust nu in handen van zoonlief Peter Perquy (27). Hij vertegenwoordigt de vierde generatie binnen de familiegroep die van duurzaam ondernemen een handelsmerk heeft gemaakt.

Peter Perquy draaide al enkele jaren mee op groepsniveau. Hij kan ook bogen op heel wat ervaring, onder meer in private equity middens en als consultant en zakenbankier bij het toenmalige Fortis. Toen de bankencrisis op zijn hoogtepunt was, koos de zoon voor het familiebedrijf. Nu heeft hij ook de krijtlijnen van de nieuwe strategie uitgezet. Er wordt voor volgend jaar gemikt op nieuwe groei na eerder moeilijke jaren (zo werd de kinderlijn opgedoekt). Onder meer het luik e-commerce moet aangezwengeld worden. In de klassieke retail - zeg maar de winkels - wordt gehoopt dat de Belgische markt en in mindere mate de Nederlandse markt nog voldoende progressiemarge hebben, zo laat de familie weten in de media.

Geconsolideerd, op groepsniveau dus, is Duror Fashion Group goed voor 35 werknemers, 35 miljoen euro omzet en 24 winkels. Het aanbod in de diverse winkels (twee ketens voor mannen en Gigue voor dames) is casual chic. De familie Perquy gaat er terecht prat op dat ze een eigen ontwerpatelier in huis heeft, het kloppend hart van de groep. De confectie zelf gebeurt sinds 2018 deels in een eigen atelier in Tunesië.