GENT – HubSpot, ontwikkelaar van softwareproducten, kondigde vandaag aan dat het PieSync overneemt. PieSync, gevestigd in Gent, is het snelst groeiende realtime intelligente synchronisatieplatform voor klantengegevens. Bovendien is het een van de weinige oplossingen op de kmo-markt die in staat is om data effectief gesynchroniseerd te houden tussen verschillende webapplicaties. Op die manier kunnen bedrijven hun tijd en energie volledig richten op de klant in plaats van op hun software.
“Het HubSpot-platform groeide de afgelopen vier jaar aanzienlijk, met meer dan 300 integraties die vandaag beschikbaar zijn voor klanten. Hoewel deze integraties op zich al sterk staan, zal de toevoeging van PieSyncs tweewegsynchronisatietechnologie ze enkel versterken en onze klanten in staat stellen om alles uit de tools te halen die ze elke dag gebruiken”, zegt Brian Halligan, medeoprichter en CEO van HubSpot. “PieSync heeft de beste klantenbeoordelingen van alle iPaaS-leveranciers op de markt en is een geweldige aanvulling op de technische scene in België. We zijn enthousiast om ze aan boord te brengen om ons groeiend platform uit te breiden en onze aanwezigheid in Europa te vergroten.”
Klantengegevens synchroniseren
Volgens gegevens van Blissfully gebruikt de gemiddelde werknemer minstens acht apps op één dag. Zelfs wanneer software geïntegreerd is, kunnen klantengegevens verouderd zijn en inconsistent worden tussen de verschillende tools, wat leidt tot complexiteit voor zowel interne teams als klanten. PieSync stelt bedrijven in staat om een consistent beeld te vormen van elk stukje klantengegevens.
“Mattias Putman en ik hebben PieSync in 2014 opgericht om bedrijven te helpen om waarde te realiseren doordat ze hun informatie kunnen koppelen en synchroniseren. En dat overheen verschillende toepassingen binnen de snel groeiende SaaS-markt”, aldus Ewout Meyns, medeoprichter en CEO van PieSync. “We delen de visie van HubSpot van een wereld waarin contact- en bedrijfsgegevens centraal staan in elke organisatie. We zijn enthousiast om ons bij het team aan te sluiten en kunnen niet wachten om die visie samen uit te voeren.”
Groeien in Europa
PieSync zal het platform blijven ontwikkelen en verkopen onder het merk PieSync. Ook blijft het softwarebedrijf opereren vanuit het hoofdkantoor in Gent. Deze aankondiging is de laatste in HubSpots inspanningen om te groeien in Europa. Eerder dit jaar opende HubSpot al een nieuw kantoor in Parijs. Onlangs kondigde het ook plannen aan om zijn aanwezigheid in Berlijn verder uit te breiden.