Wijs_Artevelde

Arteveldehogeschool en Wijs slaan handen in elkaar

Aan de Arteveldehogeschool in Gent wordt volgend academiejaar met het nieuwe postgraduaat Digital Marketing Communication gestart. Daarvoor wordt samengewerkt met het Gentse digitale communicatiebureau Wijs, dat zelf een samenwerking tussen beiden voorstelde. “Er is namelijk een grote vraag naar jonge professionals in het vakgebied van digitale marketing. Deze nieuwe opleiding kan daar handig op inspelen”, licht Bart De Waele, ceo van Wijs, toe.

Het postgraduaat wordt een zeer praktijkgerichte opleiding waardoor de studenten na zes maanden als digital marketeer aan de slag kunnen. De eerste elf weken wordt er les gegeven. Nadien kunnen de studenten drie maanden lang ervaring opdoen tijdens een stage bij het digitale bureau Wijs, één van hun klanten of een ander bedrijf uit de sector. “Die lange stage is nodig om het vak echt onder de knie te krijgen. Digitale marketing mag immers niet abstract blijven. Je moet het gewoon doen”, verduidelijkt opleidingscoördinator Kristof Van den Branden.

Zowel de Arteveldehogeschool als Wijs zijn ervan overtuigd dat de nieuwe vervolgopleiding een succes zal worden. In totaal zijn er dertig beschikbare plaatsen voor het nieuwe postgraduaat. Een heel aantal is reeds ingevuld. Daarnaast plant de hogeschool om ook de reeds ervaren digital marketeers de mogelijkheid tot bijscholing te geven. “We bekijken ook de opties om in 2018 cursussen over bepaalde deelthema’s aan te bieden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Google Analytics. Deze opleidingen zijn erg nuttig voor professionals die al in het werkveld staan”, aldus Kristof Van den Branden.