https___static.nieuwsblad.be_Assets_Images_Upload_2022_07_20_6e6f4402-81c8-4ede-8732-3f5ace009b31 Foto David Van Hecke

Bedrijf achter herbruikbare bekers op Gentse Feesten fuseert met Re-uz

DEINZE - Verpakkingsbedrijf Re-uz, onderdeel van Impact Group, gaat fuseren met Goodless in Deinze, dat herbruikbare verpakkingen en bekers levert voor onder meer de Gentse Feesten. Re-uz is in België vooral bekend onder het merk Ecocup.

Goodless in Deinze levert naast herbruikbare bekers en verpakkingen ook de technologie om bijvoorbeeld waarborgen en tracering te organiseren. Aan het hoofd staat CEO Rudi De Kerpel.

"Ik ben trotst dat Goodless zich associeert met Re-uz", vertelt hij in een persmededeling. "We gaan ons aanbod en onze aanwezigheid in de Benelux samen verder ontwikkelen."

Synergie

Re-uz is samen met Nutripack onderdeel van Impact Group. Het bedrijf, dat 900 werknemers telt, is goed voor een totale omzet van 165 miljoen euro. Volgens CEO Philippe Berthe is de samenwerking met Goodless een belangrijke aanvulling op hun hergebruik-aanbod in Vlaanderen.

"Dat komt door gemeenschappelijke actieplannen en een operationele en commerciële synergie die we gaan opzetten", aldus Berthe.