Bedrijf uit Sint-Denijs-Westrem pakt uit met drie wereldprimeurs

stevenstumpfHet in januari 2014 opgerichte Poppr uit Sint-Denijs-Westrem is gespecialiseerd in het virtualiseren van bedrijven en locaties. Het is op korte tijd een speler geworden die ook Europees begint mee te tellen en inmiddels heel wat  internationale klanten heeft weten te overtuigen. Disneyland Parijs is onder meer één van de referenties die kan tellen.

"We bieden zowel zowel Premium virtual tours als Google tours aan", legt oprichter en zaakvoerder  Steven Stumpf uit. "Als eerste Google partner in België maken we Google Business View. Het kan het best omschreven worden als een ‘Street View voor bedrijven’. Bedrijven worden
gevirtualiseerd en komen op die manier in beeld via "Google zoeken", "Google maps" en "Google lokaal". Het spreekt voor zich dat dit voor de naambekendheid van de bedrijven een enorme troef kan zijn. We maakten onder meer al een virtuele tour voor Arcelor-Mittal. De Premium tours programmeren we zelf en die hebben een kwaliteit die meer dan tien keer hoger is dan die van Google Business View. Hierdoor
zijn deze tours extreem personnaliseerbaar."

Poppr biedt een zestigtal opties aan en daar zitten drie wereldprimeurs bij. "Met de virtualisering van Pukkelpop in 2014 zijn we er als eerste in geslaagd een festival te virtualiseren", zegt Steven Stumpf.  "Ook het welkomstwoord in het virtuele Gentse stadhuis door burgemeester Daniel Termont is ons nog door niemand voorgedaan. En we zijn helemaal bij de tijd met onze virtuele resevaties voor het razend populaire VTM-programma "Mijn Pop-up resturant".  Hierdoor kunnen klanten door de restaurants ‘wandelen’ en het tafeltje aanklikken dat ze willen reserveren. Indien een restaurant afvalt worden deze reservaties vervangen door virtuele veilingen, waarmee elk object aangeklikt en gekocht kan worden."

Poppr host alle virtual tours zelf, waardoor aanpassingen real-time kunnen worden
doorgevoerd zonder de virtuele tour offline te halen.  Ook qua e-commerce bieden de virtuele tours heel wat mogelijkheden. Voor de New Yorkse vestiging van de Gentse kunstgalerij De Buck kunnen de kunstwerken bijvoorbeeld ook bij de virtuele tour worden gekocht.