Bedrijf uit Temse haalt VIP-organisatie start Tour de France binnen

aaaaaagdVolgende week gaat in Utrecht de 102de Tour de France van start. Stad Utrecht en Jaarbeurs Utrecht hebben 24Seven, een eventbureau dat onderdeel is van de Panama Group en dertien jaar geleden werd opgericht door Nicolas Andries en Michaël Van den Brandt, uitgekozen voor de uitwerking, technische coördinatie en implementatie van de verschillende VIP hospitality sites tijdens de Grand Départ Tijdens de feestelijke start van de Franse wielerronde zal 24Seven 7.000 vips in stijl ontvangen.

Met de organisatie van het jaarlijkse grootste wielersportevent ter wereld komt Utrecht internationaal in de kijker te staan. Maar liefst 800.000 toeschouwers zullen van 2 tot 5 juli de stad geel kleuren. Op donderdag 2 juli wordt het peloton voorgesteld tijdens de ploegenvoorstelling, op 4 juli volgt de tijdrit en op 5 juli vertrekken de renners richting België. Naast allerhande publieksevents wordt er heel wat aandacht aan VIP hospitality besteed.

Ook bedrijven is dit niet ontgaan. Voor hen is hun aanwezigheid en die van hun zakenrelaties op de Grand Départ een medium om op een kwalitatieve ontspannen manier samen met hun klanten een historisch moment te beleven in een uniek kader waar sport en business elkaar ontmoeten.”, zegt Nikolas Andries, Managing Director bij 24Seven.VIP hospitality wordt bovendien steeds belangrijker omdat het een manier is om een event economisch ‘rendabel’ te maken voor de organisator. Enerzijds zijn er de opbrengsten uit de verkoop van de pakketten, en anderzijds de ROI voor de sponsors en partners.”

24Seven had zich vorig jaar laten opmerken in België tijdens de organisatie van het VIP-gebeuren op de Ronde van Vlaanderen, in opdracht van Flanders Classics. De kwaliteit die 24Seven daar aanleverde is ook onze noorderburen niet ontgaan. Kees Albaars, Business Unit Manager Hospitality en Catering & Services van Jaarbeurs. B.V. vertelt: “Wat 24Seven gerealiseerd heeft tijdens de Ronde van Vlaanderen sprak ons enorm aan. Hun expertise over het opbouwen van standalone infrastructuren en de invulling van VIP hospitality pakketten getuigt van grote professionaliteit. Bovendien heeft het bedrijf ook specifieke ervaring op vlak van mobiliteit en veiligheid, wat voor de organisatie een absolute prioriteit is.”

Merken die hun brand aan een sportevent koppelen genieten mee van de visibiliteit en het imago van het event. “Wij zijn ervan overtuigd dat topsport met topkwaliteit samengaat. We willen dit dan ook in al zijn facetten afleveren. Gasten moeten ten allen tijde het gevoel hebben als 'VIP' onthaald te worden. Dit zowel op sportief als culinair vlak binnen een top-setting, vertelt Andries. “Op het Anne Frankplein zullen we bijvoorbeeld een VIP hospitality dorp bouwen op een rondpunt dat midden in het parcours ligt en waar de renners 360° omheen fietsen.”

24Seven bouwt voor talrijke sportevents, soms in de meest gevarieerde omstandigheden en op niet alledaagse plaatsen, hospitality infrastructuren van formaat. Na de Grand Départ in juli is het Optima Open-tennistoernooi in Knokke-Heist aan de beurt.