BlueMoon-ManagingPartners-min

Blue Moon opent online event studio’s in Flanders Expo Gent

GENT - Het Belgische Blue Moon, gespecialiseerd in audiovisuele technologieën voor evenementen, opende tijdens de lockdown in april al vijf studio's in Edegem, waar bedrijven online events kunnen organiseren. Door het enorme succes van virtuele events breidt Blue Moon vandaag uit met zes nieuwe online event studio’s: drie in Silo Brussel en drie in Flanders Expo Gent.

Vanuit de ingerichte streaming- en opnamestudio’s van Blue Moon kunnen bedrijven klein- of grootschalige, professionele evenementen organiseren, maar dan wel online. “Wij laten bedrijven internettelevisie maken”, legt Mathieu D'Hondt, medeoprichter en managing partner van Blue Moon, uit. “Een online first-evenement is als een interactieve televisieshow met keynote speakers, Q&A, voting, chats, interviews, live muziek en virtuele beursstanden. Een klein aantal mensen presenteren fysiek voor de camera en de meerderheid van de ‘bezoekers’ volgt het event online, via rechtstreekse of uitgestelde streaming.”

[gallery type="rectangular" ids="80601,80595"]

Ook in de toekomst virtuele evenementen

De online first-trend is door de coronacrisis in een stroomversnelling geraakt. Blue Moon verwacht dat online events ook in de toekomst zullen blijven. “Op voorwaarde dat de grens tussen online en offline meer vervaagt”, meent Gregory Buytaert, managing partner van Blue Moon. “Het klassieke webinar heeft de voorbije maanden zijn nut bewezen, maar er is stilaan een webinarmoeheid – vaak omdat je een halfuur of een uur moet uitzitten met een talking head en geluid dat te wensen overlaat. Met onze Online Event Studios brengen we een professioneel televisieformat naar bedrijven, en geven we de kijker het gevoel dat hij zelf mee in de zaal zit. Onze studio’s hebben verschillende decors, net zoals opnamestudio’s die je kent van televisie. Zo krijgt het webinar een andere dimensie.”

Blue Moon heeft in totaal elf kant-en-klare studio's met verschillende opstellingen, zoals een comfortabele lounge, een echte tv-set en zelfs een bar. Klanten gebruiken ze voor debatten, keynotes, rondetafelgesprekken, webinars, interviews, productvoorstellingen, enzovoort. Onder meer ABN Amro Private Banking, de branchevereniging Prebes, VOKA en het marketingagentschap BBC maakten al gebruik van de studio’s.

[gallery type="rectangular" ids="80627,80621,80625"]

Inkomstenverlies weggewerkt

Het orderboek van Blue Moon is inmiddels goed gevuld, hoewel de traditionele en fysieke bedrijfsevenementen bijna volledig verdwenen zijn. Met online events kon Blue Moon het forse inkomstenverlies door corona in eerste instantie beperken, en de inkomsten van september 2020 zijn bijna gelijk aan een jaar geleden.

“Events tot 200 personen zijn mogelijk, maar toch zien we nog veel terughoudendheid. Dat is heel begrijpelijk. We verwachten pas medio volgend jaar een verbetering in de sector van klassieke evenementen. Intussen hebben wij - met ons voltallige team - een omslag gemaakt dankzij onze online studio’s", besluit Mathieu D'Hondt.