download (6)

Bostoen zet een volgende stap in haar digitale transformatie

SINT-DENIJS-WESTREM /GENT - De residentiële projectontwikkelaar Bostoen Group zet naast zijn generieke configuratoren nu ook project specifieke Virtual Reality configuratoren in bij de aankoop van een projectwoning of appartement. Klanten kunnen hun nieuwe woning configureren en beleven zonder dat er ook maar één baksteen gemetst is.

Bostoen biedt haar klanten de mogelijkheid om de binnenafwerking van hun nieuwe woning te kiezen en te vergelijken in een virtuele omgeving. “Deze digitale marketingtool werd ontworpen om gezinnen hun nieuwe thuis te laten beleven, zonder de aanwezigheid van een fysiek gebouw”, licht Joery Michiels, Head of Corporate Sales & Marketing toe. “Het is een uitzonderlijke beleving om je droomwoning virtueel te configureren en er nadien virtueel in rond te lopen. Klanten kunnen zich zodoende hun nieuwe woning beter voorstellen en een juiste materiaalkeuze bepalen.”

Een hybride aanpak

“Onze binnenhuisarchitecten selecteerden de best geschikte keuzematerialen per woonproject, afgestemd op de beoogde doelgroepen, de oriëntatie van de woonentiteit en architecturale insteken”, stelt CEO Johan De Vlieger. De VR-applicatie bevat ruime keuzemogelijkheden voor binneninrichting. Zodoende kan de consument zijn of haar nieuwe thuis samenstellen op basis van een persoonlijke voorkeur qua “look & feel”. “In de regionale kijkwoningen en- appartementen alsook in onze regiokantoren wordt de virtuele beleving ondersteund door reële stalen. Met deze hybride aanpak trachten wij de klant een duidelijk beeld te geven van zijn toekomstige thuis.”

In samenwerking met Around Media

Samen met Around Media uit Gent werden woonentiteiten gevirtualiseerd en de afwerkingsmaterialen gedigitaliseerd. De software, Prompto, draait op een Game PC, aangesloten op het TV-scherm van een kijkwoning of regiokantoor. Via het on-demand Cloud platform Cloudalize werd het mogelijk gemaakt om de toepassing eveneens mobiel te gebruiken. De klantenbegeleiding gebeurt door Bouwadviseurs, externe makelaars en Interieurarchitecten.

Digitale Transformatie

De Virtual Reality toepassingen kaderen in de digitale marketing strategie van de Bostoen Group. Er wordt ook ingezet op toepassingen rond Augmented Reality en Artificial Intelligence. Marketing & Sales Automation Platforms maken het mogelijk om leads beter te kwalificeren en dynamische content te personaliseren. Housing as a Service en SMART-building behoren eveneens tot het transformatietraject.