Bouwbedrijf Bostoen pakt uit met nieuwe merkidentiteit

KeyVisual_DEF

Al meer dan 40 jaar is bouw- en familiebedrijf Bostoen uit Drongen een begrip in Oost- en West-Vlaanderen, maar ook ver daarbuiten. De afgelopen decennia maakte het bedrijf de bouwdroom van honderden mensen waar.

Maar het op- en top familiebedrijf dat enkele jaren geleden de leiding toevertrouwde aan een externe CEO in de persoon van Peter Impe (foto), kijkt niet achterom en is erg innovatief.  Zo is Bostoen de pionier van de passiewoningen, integreerde de groep duurzaamheid in alle geledingen van het bedrijf en begon ze in 2013 ook met totaalverbouwingen.

Op de bis bouwbeurs die van 3 tot 11 oktoberp plaats vindt in Gent, stelde Bostoen ook een nieuwe merkidentiteit voor, met onder meer een nieuw logo en een nieuwe slagzin: Thuiskomen, da’s bostoen.

De missie van het bedrijf is nog steeds om een eigen woning betaalbaar te maken voor iedereen  maar legt ook de klemtoon op het bouwen van een warme thuis:  een projectwoning, een appartement, een totaalverbouwing of een nieuwbouw op de grond van de klant. Op de residentiële bouwmarkt is Bostoen één van de weinige bedrijven met dat brede aanbod van bouwoplossingen.

“De bouwmarkt is in constante evolutie en als bouwbedrijf moet je voeling blijven houden met die veranderingen om een adequaat antwoord te bieden op de veranderende noden van
de consument", legt Peter Impe uit. "Zo waren we met Bostoen pioniers op vlak van passiefwoningen en trokken we vanaf 2013 ook de kaart van de totaalverbouwing, precies omdat de stijgende grond- en vastgoedprijzen en het feit dat banken steeds  moeilijker leningen toestaan, de consument in de richting van verbouwen deden kijken. We spelen flexibel op veranderingen in, maar onze waarden blijven wel dezelfde : wij willen de mensen écht helpen hun bouwdroom te realiseren op een correcte en transparante manier, zonder verrassingen."

Het nieuwe logo is een gelaagde uitwerking met een zachter en vrouwelijker hart, dat ook duidelijk de letter B vormt, die is opgebouwd uit twee blaadjes, die verwijzen naar het duurzame karakter van het bedrijf met respect voor mens en milieu. Met de nieuwe baseline ‘Thuiskomen, da’s bostoen’ legt het  bedrijf heel duidelijk de nadruk op het menselijke aspect. Bouwen is immers zoveel meer dan enkel stenen stapelen. Het is het creëren van een eigen warm nest als bron van geluk.