Q’bonMG-0503

C’bon viert vijfde verjaardag in stijl

GENT - C’bon, het copywriting bedrijf van Christine Bonheure, blaast vijf kaarsjes uit. In die vijf jaar heeft de zaakvoerster al heel wat gerealiseerd. Naast 100 sollicitatiebrieven voor werkzoekenden, schreef ze 100 eigen blogs  en niet minder dan 500 bedrijfsblogs. Stuk voor stuk geschreven volgens de principes van SEO of zoekmachine­optimalisatie. Nu lanceert ze een nieuw aanbod. Ze biedt mobielvriendelijke websites aan van a tot z, inclusief hosting, domeinnaam, sleutelwoordenonderzoek, SEO-copy en foto’s.

Voor Christine Bonheure begon het in 2014 allemaal met sollicitatiebrieven. Zo stelde de zaakvoerster van C’bon zich de vraag waar ze écht goed in was en waar ze mee kon opvallen om zich zo boven de schrijvende massa te verheffen? Uit ervaring wist ze dat ze goed was in het schrijven van sollicitatiebrieven. Ze keek terug op niet minder dan dertien jobs, had ontelbare keren zelf gesolliciteerd en bij elk gesprek kreeg ze te horen dat haar brief er echt uitsprong. Haar uitdaging was dan ook vlug gevonden, ze zou motivatiebrieven schrijven voor derden. Ondertussen staat de teller op meer dan 100 stuks. Veel van haar sollicitanten mochten op gesprek, sommigen gingen naar huis met een arbeidscontract onder de arm.

Grenzen verleggen

Een bijkomende SEO-opleiding opende een wereld van tips over zoekmachineoptimalisatie, en over hoe je je teksten hoger doet ranken in Google. Ook het schrijven van haar eigen blogs, naast het invullen en updaten van haar eigen website leerden haar de knepen van het vak. Sinds 2017 schrijft ze blogs voor bedrijven zoals voor communicatiebureau Magelaan, Dakwerken Durieux, Homeprotec, Fietsen Mintjens, Lapis Arte, en andere.

In het begin blogde C’bon in het wilde weg over dingen die haar bezighielden. Pas na de SEO-opleiding zorgde ze ervoor dat elke individuele blog ook SEO-proof was. “Je steekt zoveel tijd in het schrijven van een blog, je zorgt er dan maar beter voor dat die ook online presteert,” argumenteert Christine van C’bon. Veel van haar eigen blogs gaan over SEO en de kunst van het solliciteren, maar ook over literatuur, die andere passie van haar. Christine leest minstens één boek per week, zet daar een verslagje van maximaal 150 woorden van op Goodreads en verzamelt die om de drie maanden in een kwartaalblog. Die literaire overzichtsblogs behoren tot de meest gelezen én geprezen teksten op haar website.

Nieuw aanbod

Na vijf jaar praktijkervaring bundelt C’bon haar kennis over het schrijven voor websites, SEO, zoekwoordenonderzoek en copywriting met een even ervaren collega, maar dan op het vlak van IT en webdesign. Samen bieden ze bedrijven een mobielvriendelijke website aan voor de all-in prijs van 1.555 euro. Door de SEO-copy heeft de website alvast een streepje voor op andere websites, aldus Christine Bonheure.