DeLangheAdvocaten_ConcepttoScreen

De Langhe Advocaten juicht in Cannes

We… are your partner

, dat is de titel van de awardwinnende bedrijfsfilm van De Langhe Advocaten. Het advocatenkantoor, met vestigingen in Zwijnaarde en Waregem, won een Gouden Dolfijn tijdens het achtste Cannes Corporate Media & TV Awards festival in de categorie Online Media – Corporate.

Samen met Concept to Screen, het Mechelse productiehuis dat de bedrijfsfilm ontwikkelde, mocht De Langhe Advocaten de award in ontvangst nemen. Uit bijna 1.000 ingezonden bedrijfsfilms vanuit de hele wereld koos een internationale jury van film- en communicatieprofessionals voor die van het advocatenkantoor.

Cannes Corporate Media & TV Awards festival wil de aandacht op de groeiende audiovisuele communicatiemarkt vestigen. Overheden en bedrijven communiceren meer en meer via films op onder andere sociale media en via hun eigen kanalen. De ingezonden films zijn dan ook geen banale bedrijfsfilms. Het zijn films die opvallen tussen de rest, omwille van hun creatieve insteek en hoge afwerkingsgraad.

Out of the box

De opdracht van De Langhe Advocaten aan Concept to Screen was om een filmpje te maken voor sociale media. “We wilden een opvallende bedrijfsfilm om ons kantoor te promoten bij ondernemers en potentiële medewerkers. Met deze film willen wij uitstralen dat die ondernemers lokaal topservice kunnen krijgen en dat die potentiële medewerkers hier uitdagende dossiers kunnen behandelen”, zegt Frank De Langhe, voorman bij De Langhe Advocaten. “Concept to Screen is er grandioos in geslaagd om die boodschap op een goede manier in beeld te vertalen.” We… are your partner onderscheidt zich door het opvallende out-of-the-boxverhaal.

De Langhe Advocaten biedt 20 jaar ervaring in ondernemingsfiscaliteit, fusies en overnames, algemeen vennootschapsrecht en handels- en contractenrecht. Een team van 15 experten zorgt voor een begeleiding bij onder andere waardering, groei, exit, opvolging, uitwerken van (internationale) fiscale structuren, vermogensplanning en geschillen in een B2B-omgeving.