Online supermarkt uit Gent blaast een kaarsje uit
GENT - Een jaar geleden startte Smartmat, het bedrijf achter Foodbag, met een online supermarkt. Rayon, dat focust op de… Lees meer
GENT – Al van oudsher pakt het Amerikaanse zakenmagazine Forbes jaarlijks uit met prestigieuze lijstjes en rankings. Zo vind je op de lijst ‘30 Under 30’ een reeks jonge en veelbelovende ondernemers in verschillende categorieën. Sinds kort is ook de Gentse Charlotte Matthys (27) terug te vinden in het rijtje. In 2018 ontwikkelde ze haar eigen alcoholvrije variant op gin, nadat ze tijdens een nachtje uit opmerkte dat de selectie alcoholvrije dranken op de kaart wel erg beperkt was. Intussen is haar NONA June populair over heel de wereld.
De naam van Charlotte Matthys prijkt in de categorie Retail & e-commerce. Vier jaar geleden ontwikkelde ze een alcoholvrije gin vanuit haar eigen woonkamer, die ze omtoverde tot een geïmproviseerd laboratorium. Ze distilleerde negen kruiden en creëerde zo de allereerste Belgische alcoholvrije spirit. Vandaag kan je NONA June bestellen in cafés en restaurants wereldwijd, van Scandinavië tot Curaçao.
Extra energie
“Ik ben echt heel vereerd dat ik in de lijst sta”, vertelt Charlotte. “Tot twee jaar geleden runde ik NONA helemaal alleen. Vandaag zijn we met een tienkoppig team waar ik op kan rekenen en elke dag nog van bijleer. Zo’n vermelding in de lijst van Forbes geeft me alleen maar energie om er nog harder voor te gaan.”
Lees hier haar vermelding in de lijst ’30 Under 30′ van Forbes.
GENT - Een jaar geleden startte Smartmat, het bedrijf achter Foodbag, met een online supermarkt. Rayon, dat focust op de… Lees meer
Supermarktgroep Colruyt opent in Lennik een nieuw filiaal van OKay Direct, de automatische winkelformule van de groep. Dit tweede exemplaar… Lees meer
OUDENAARDE - De nieuwe Oudenaardse centrummanager Els De Deken (54) ontvouwt haar plannen om, samen met het stadsbestuur en de vzw Oudenaarde… Lees meer
GENT - Café De Gentenaar staat over te nemen. Uitbater Frederic Beernaerts (58) is al 19 jaar het vertrouwde gezicht in de… Lees meer
BAASRODE - Dieter Mannaert (45) verkoopt Het Fabriek. De feest- en fuifzaal die ver buiten de grenzen van Baasrode en Dendermonde bekend… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen