Digitaal agentschap met opmerkelijke campagne voor Ray-Ban

images

Gents is een Gentse start-up die zich profileert als digitale boetiek. Het jonge bedrijfje, dat geleid wordt door Tim Helsen en Leen Van der Mijnsbrugge heeft dankzij de sterke digitale expertise en de grondige kennis van de sociale media al diverse grote namen op de klantenlijst staan. Eén daarvan is het wereldberoemde Italiaanse zonnebrillenmerk Ray-Ban.

In een zoektocht naar de vele betekenissen van ‘moed’ vond Gents nu voor Ray-Ban opmerkelijke verhalen over spijt en wroeging. Dit resulteerde in de interactieve content-campagne ‘Sound Of Sorry’.  Als woorden kunnen kwetsen, hebben ze evengoed de kracht om te helen, zo dacht Gents. Het bureau ging voor Ray-Ban vervolgens op zoek naar opmerkelijke verhalen. Negen pestkoppen werd gevraagd om na te denken over hun kwetsende woorden.

En, op zoek naar verzoening verzocht Ray-Ban hen of ze de moed konden opbrengen om hun slachtoffers om vergeving te vragen.  De iconische woorden van Elton John’s “Sorry seems to be the hardest word” vormen de soundtrack van de ‘Sound of Sorry’ campagne.

Ray-Ban bracht iedere criticaster naar de opnamestudio in New York. En, met de lyrics van Elton John’s iconisch lied kregen ze de unieke kans een epische ‘sorry’ te zingen. Naast de song - die online interactief te beluisteren is op ray-ban.com - werd ook de reünie van de gepeste en pestkop gedocumenteerd. Zo volgen we twee broers die elkaar jaren niet meer spraken, ontmoeten we oude schoolvrienden die elkaar terug in de ogen durven kijken en luisteren we naar een ex-koppel dat kwetsende woorden terug inslikt. Ray-Ban documenteerde deze emotionele confrontaties in een reeks micro-documentaires voor social.

De globale digitale campagne leeft op de sociale kanalen van het merk.  Het iconische brillenmerk bouwt met deze content-campagne verder op de visie dat ze een merk zijn voor zij die lef hebben en moed tonen.  Moed is niet enkel de ballen hebben om uit een vliegtuig te springen of een andere gekke daad. Moedig zijn is jezelf accepteren voor wie je bent, met fouten en tekortkomingen. Het is jezelf overwinnen. Beter en sterker zijn dan jezelf. Moed is doorgaan, met vallen en opstaan. Ray-Ban wil dat soort moed stimuleren. Als een merk voor lefgozers en durvers, voor zij die zich niet wegsteken achter excuses. In 6 ‘acts of courage’ op ray-ban.com moedigt het merk iedereen aan om moedig te zijn. Met content die inspireert en activeert. ‘Sound of Sorry’ focust op de moed om jezelf in vraag te stellen en de moed om ‘sorry’ te zeggen, en sorry te accepteren.