Nieuws Oost-Vlaanderen Dimitri Van Hoe wordt nieuwe CEO StoryMe

Dimitri Van Hoe wordt nieuwe CEO StoryMe

Lorenzo Bown, voormalig CEO en oprichter StoryMe

Dimitri Van Hoe wordt nieuwe CEO StoryMe

GENT – Lorenzo Bown, oprichter en CEO van StoryMe, de Belgische specialist in videostrategie en performance marketing,​ stelde afgelopen donderdag aan zijn 65 medewerkers de nieuwe CEO voor. Lorenzo draagt de fakkel over aan Dimitri Van Hoe, sinds 5 jaar aan boord en 2 jaar ​Head of Production van het Belgische bedrijf dat Lorenzo in 2013 oprichtte en vandaag vestigingen heeft in Gent en Brussel. De oprichter van StoryMe blijft aandeelhouder en lid van het directiecomité en spitst zich voortaan toe op de toekomst van StoryMe, meer een focus op eventuele acquisities, grote commerciële projecten en innovaties. ​“Voor mij is het ideale moment aangebroken om het operationele management door te geven aan Dimitri, in wie we het volste vertrouwen hebben om StoryMe met daadkracht en de juiste achtergrond en skills te leiden”,​ verklaarde Lorenzo Bown.

Lorenzo geeft het dagelijkse beheer van zijn bedrijf om zich des te beter te kunnen focussen op de toekomst. In tegenstelling tot veel andere sectoren, had StoryMe niet te lijden onder de COVID19-crisis en haalde recent nog een aantal belangrijke (lange termijn) projecten binnen zoals de net gewonnen 4 jaar durende tender voor Provincie Antwerpen of de video pitch van Qover, snelgroeiende startup in FinTech. ​“Steeds meer bedrijven zien het nut van videoproductie en -strategie in, en dit steeds meer in de breedte als in de diepte.”

De recente publicatie van de marketingstudie WARC toont aan dat 71% van de marketeers enkel al in 2021 meer budget zal investeren in Video, getuigt Lorenzo. Zo zetten steeds meer lokale en nationale overheden, Belgische bedrijven en multinationals in op video voor HR, marketing of opleidingen en wordt de rendabiliteit ervan steeds hoger. Dankzij o.a. nieuwe toepassingen op het vlak van artificiële intelligentie en andere enorm interessante tech-innovatie binnen de video sector.

Stabiliteit

Tegelijk is er voor Lorenzo in elke fase van een bedrijf een andere behoefte. In 2021 zal StoryMe volgens zijn oprichter een volgende fase inslaan, een meer volwassen bedrijf worden, waar organisatie, consistentie en gezonde groei centraal staan.

“Veel mensen zien de rol van CEO als een job voor een hele loopbaan, ik zie het anders”, verduidelijkt Lorenzo. ​“Het is een job die een specifieke rol vervult, een rol die een specifieke behoefte dient op een specifiek moment in de fase van de onderneming. Dimitri is vandaag de juiste persoon op de juiste plaats om StoryMe te leiden in de fase waar StoryMe nu naartoe zal groeien.”

 

Het team van StoryMe met Dimitri Van Hoe op de achtergrond.

Innovaties en acquisities

Lorenzo Bown blijft uiteraard zetelen in het directiecomité en zal zich toespitsen op de verdere groei van het bedrijf via strategische projecten voor de toekomst. ​“In de komende jaren zal de vraag van grote bedrijven naar video exponentieel groeien. Met mijn kennis van de sector wil ik de kans grijpen om die bedrijven verder te begeleiden in de digitale transformatie die ons te wachten staat.”​ De tijd die Lorenzo nu vrijmaakt door het operationele beheer los te laten, wenst hij te investeren in de zoektocht naar en uitwerking van nieuwe producten en diensten met nieuwe partners voor StoryMe.

Video, HR en AI

“Ik volg van heel dichtbij een vijftigtal, vaak kleinere bedrijven die in onze sector baanbrekend werken leveren en heel complementair met ons kunnen zijn”, bevestigt Lorenzo. Twee domeinen waarin Lorenzo extra belangstelling voor videostrategie verwacht, zijn Human Ressources en artificiële intelligentie. ​“R&D is meer dan ooit van cruciaal belang om relevant te blijven in de komende jaren. Sinds ons ontstaan worden wij gezien als pioniers en “first movers”, we willen dit ook zo houden.”

Commerciële slagkracht

Lorenzo Bown blijft uiteraard een bekende naam in het videolandschap en een belangrijke troef in het behalen van de commerciële doelstellingen van StoryMe. Hij zal dan ook in nauw contact staan met Sylvie De Couvreur, de kersverse nieuwe Head of Sales van StoryMe die na een carrière van 13 jaar bij de top van DDB in Brussel, het team komt vervoegen.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.