Duval Union neemt belang van 25% in Zerocopy

zzzzzzzzro

Duval Union, het bedrijf rond de reclame-ondernemers André Duval, Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel, neemt een belang van 25% in Zerocopy, het jonge bedrijf dat in september 2012 van start ging in Gent en inmiddels in de belangrijkste universiteitssteden studenten de mogelijkheid biedt om gratis prints te maken in ruil voor een kleine reclameboodschap op hun afdruk. Die reclame wordt gesegmenteerd op basis van het studentenprofiel dat de studenten registreren op zerocopy.be

Zerocopy zag het levenslicht op initiatief van studenten van de Vlerick School, maar zij zijn inmiddels allemaal andere oorden gaan opzoeken en het bedrijf is nu in handen van Maxime Carpentier. Om de aandelen van de oprichters over te kopen kon hij rekenen op de steun van Duval Union.

"Door de financiële inbreng van Duval Union, hebben we een stabiele basis om het systeem eerst in Belgie voort uit te bouwen en er vervolgens ook mee naar het buitenland te trekken, want van daaruit komen ook nu al vragen", verklaarde hij aan De Tijd.

Inmiddels hebben in de belangrijkste steden meer dan 25.000 studenten een profiel aangemaakt.  Want gratis prints kunnen maken, scheelt natuurlijk een slok op een borrel in een beperkt studentenbudget. "Het is pure win-win", zegt Maxime Carpentier. "Studenten betalen niets en krijgen enkel advertenties onderaan de prints die niet storen tijdens het studeren en die bovendien ook aansluiten bij hun interesses of studierichting en bedrijven hebben rechtstreeks contact met een specifiek doelgroepsegment."