Elisabeth Vanhoutte versterkt directie Wijs

AAEAAQAAAAAAAAltAAAAJDZlNjViNDM2LWNjNmUtNDIyMS04OGUwLTRjMTFhMGI2MDNjYg

Onlangs kondigde Wijs aan om als onafhankelijk bureau verder te gaan. Sindsdien blijft het bedrijf de aangehouden koers varen, met opnieuw een duidelijke groei – dit jaar van 60 naar 70 voltijdse medewerkers - en veel nieuw talent, waaronder heel wat ervaren seniorprofielen.

Een van hen is Elisabeth Vanhoutte (foto), voormalig client service director bij Head Office & Flexus. Zij neemt als sales en marketing director de fakkel over van David Vansteenbrugge, die op zijn beurt de leiding neemt over het inhoudelijke team als strategisch directeur.

David Vansteenbrugge bouwde als sales en marketing director de voorbije jaren het salesteam binnen het agentschap uit. Hij bezegelde tal van long term strategische samenwerkingen en bracht grote klanten zoals KBC, Telenet en Atlas Copco binnen. De marketing director en zijn team versterkten zo de positie van Wijs als leading digital agency in België. Nu neemt hij een nieuwe functie op, waarin hij het creatief en strategisch team zal leiden. Dat team bestaat uit een 40-tal mensen met diverse profielen: designers, strategen, UX-experts, digital marketeers en copywriters.

David Vansteenbrugge: "Ons bureau is altijd een voorloper geweest en dat willen we zo houden. Samen met Peter Grypdonck, onze CTO, wil ik verder voluit inzetten op innovatie en een voortrekker blijven op vlak van digitale communicatie. Een uitdaging, dat besef ik, maar Wijs heeft alles in huis om dat waar te maken."

Nieuwe sales en marketing director wordt dus Elisabeth Vanhoutte. Zij doorliep al een stevig parcours in de sector. Ze startte bij VAR, groeide nadien door tot client service director bij Head Office en leidde het agentschap naar talrijke internationale podia. Na de overname van Head Office door Sanoma werkte ze als country manager mee aan het uitrollen van het succesvolle Belgische content marketing agency model naar Finland & Nederland. Dit jaar nog sleepte ze met Flexus een Effie Award in de wacht met de Rode Neuzen Dag-campagne voor VTM, Qmusic en Belfius.

Elisabeth Vanhoutte:  ‘“Wijs heeft de juiste visie & talenten om het vandaag al waar te maken als ‘agency of the future’: breed marketing denken vanuit een digitale buik & een focus op tastbare resultaten. Vanuit mijn ervaring met brand strategy, creatieve campagnes & CRM driven loyalty marketing, wil ik die die scope bij Wijs verder aanscherpen.”

Ook als onafhankelijk bureau blijft Wijs dus op koers onder leiding van Managing Director, Anneleen Demasure. De grootse plannen en de drang naar groei en talent zijn nog niet getemperd, wel integendeel. Het agentschap blijft ambitieus en staat klaar voor de volgende stap.