Firmin Bulté pleit voor minder regels voor modewinkels

aaathef

Het is de jongste maanden al herhaaldelijk gezegd en geschreven: moderetailers hebben het momenteel bepaald niet onder de markt. Consumenten houden immers de vinger op de knip en bovendien neem de concurrentie van de onlinespelers hand over hand toe.

Firmin Bulté van Bulté uit Waarschoot, dat ook het bedrijf is achter The Fashion Store, dat in Oost-Vlaanderen winkels uitbaat in Beveren, Lede en Zottegem verklaarde in het vakblad Retail Update echter dat zijn winkels dankzij het ruime assortiment met een negentigtal merken voor dames, heren en jongeren, voornamelijk in het middensegement en het hogere segment, nog altijd flink wat consumenten aanspreken. "Dat komt mede omdat we dat aanbod permanent in vraag stellen en bijzonder alert op de trends inspelen en dus een soort "fast fashion" brengen, maar niet in het gooedkoopste segment en omdat we de klanten een aangename winkelervaring bieden."

The Fashion Store zet ook geregeld mystery shoppers aan het werk, zodat het bedrijf zeker is dat klanten echt worden benaderd alsof ze geen koningen maar keizers zijn."

Bulté haalt ook aan dat de medewerkers die zijn winkels runnen de klanten door en door kennen, onder meer dankzij het efficiënte gebruik van de cijfergegevens op de klantenkaart. Tegelijk trekt hij aan de alarmbel. "We voeren als uitbaters van fysieke winkels een ongelijke strijd tegen de pure onlinespelers, want die zijn aan geen regels gebonden en mogen hun medewerkers nu zelfs 's nachts laten wereken. En dat terwijl wij wettelijke sluiteingsdagen en nog tal van andere regels moeten respecteren. Ik zou een pleidooi willen houden voor minder regels voor fysieke winkels, zodat we niet langer een ongelijke concurrentiestrijd moeten voeren met de e-commerce."