Twee dienstenchequebedrijven overgenomen door Trixxo
NAZARETH, SINT-NIKLAAS - In januari en februari nam Trixxo Dienstencheques respectievelijk Angi Dienstencheques in Nazareth en Marys bv in Sint-Niklaas… Lees meer
Foodpairing, het data intelligence platform voor gepersonaliseerde voedingsaanbevelingen, heeft na zeven jaar zijn hoofdkantoor van Brugge naar de Gentse Ghelamco Arena verhuisd. Die verhuis stond reeds op de agenda van het bedrijf, maar een onverwachte groei bracht het proces in een versnelling. “En onze honger is nog lang niet gestild”, kondigt Bernard Lahousse, één van de medeoprichters van Foodpairing, aan.
Sinds 2009 ontwikkelt Foodpairing hulpmiddelen om van voeding een krachtige beleving te maken. Al snel groeide het bedrijf uit tot één van de meest innovatieve spelers binnen de internationale voedings- en technologiesector. “In de volgende maanden gaan we 3 miljoen euro investeren en een twintigtal werknemers aanwerven: van sales tot marktonderzoek en data analytics”, aldus Bernard Lahousse.
Tijdens verschillende interactieve sessies komen de aanwezigen meer te weten over de bedrijfscultuur, de aanpak en visie van Foodpairing. “Tegenwoordig is de snelheid waarmee smaken zich evolueren niet altijd even goed bij te houden. Consumenten verwachten op regelmatige basis nieuwe smaakervaringen te beleven. Onze tools en inzichten helpen chef-koks, barmannen en voedselproducenten om aan die vraag te kunnen voldoen”, vertelt Bernard Lahousse.
De technologie van Foodpairing omvat een unieke, zelfgebouwde database van meer dan 2.000 ingrediënten die op vlak van smaak en aroma volledig wetenschappelijk gekarakteriseerd is. Daarnaast maakt Foodpairing gebruik van gepatenteerde koppelprocedures en receptenalgoritmes die dankzij machinaal leren steeds up-to-date worden gehouden.
Foodpairing is sinds 2009 actief als marktonderzoeks- en informatietechnologiebureau. De dienstverlening van het bedrijf is drieledig. Met Powered by Foodpairing wordt er een platform aangeboden voor de aansturing van mobiele gezondheidsapplicaties en e-commerce voor voeding. Foodpairing Consumer Flavor Intelligence is een marktonderzoeksbureau dat smaakinzichten bij voedingsbedrijven brengt. Tot slot vormt Foodpairing Inspire het grootste creatieve chef-netwerk ter wereld met zo’n 150.000 leden. Naast het nieuwe hoofdkantoor in Gent heeft Foodpairing nog een vestiging in New York.
NAZARETH, SINT-NIKLAAS - In januari en februari nam Trixxo Dienstencheques respectievelijk Angi Dienstencheques in Nazareth en Marys bv in Sint-Niklaas… Lees meer
AALST - Aalsterse bakkers, slagers, kledingwinkels en restaurants kunnen beroep doen op een energie-expert voor een 'quickscan' van hun zaak.… Lees meer
Investeringsmaatschappij Daddy Kate Group stapt in het Oost-Vlaamse Publi-FDM, een bedrijf in visuele communicatie en printen op groot formaat. De… Lees meer
GENT - Café De Gentenaar staat over te nemen. Uitbater Frederic Beernaerts (58) is al 19 jaar het vertrouwde gezicht in de… Lees meer
BAASRODE - Dieter Mannaert (45) verkoopt Het Fabriek. De feest- en fuifzaal die ver buiten de grenzen van Baasrode en Dendermonde bekend… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen