In de netwerkeconomie van vandaag zijn ook persoonlijke contacten bijzonder belangrijk. Vandaar dat de evenementenindustrie in de lift zit. Congressen, seminaries en workshops, waaraan ook netwerkmomenten gekoppeld zijn, zijn een hoeksteen geworden in de economie. Organisaties die het in Vlaanderen lang gekoesterde principe “vivons heureux, vinsons cachés” hoog in het vaandel blijven voeren, zijn echt niet meer mee met hun tijd. Ze moeten van elkaar leren, en liefst sectoroverschrijdend. Er blijven zaken gedaan worden op de golfcourt en in de loges van de voetbalclubs, maar dat zijn echt niet de enige plaatsen om vruchtbare informele contacten te leggen die tot business kunnen leiden.
Voor organisaties is het bovendien ook belangrijk om evenementen te organiseren waarbij hun teams hechter kunnen worden. Talent moet immers meer dan ooit het verschil maken. Jeffrey Joerres, de topman van Manpower, verwoordde het tijdens het World Economic Forum in Davos als volgt: “het tijdperk van het “talentisme” is aangebroken. Talent is de belangrijkste grondstof geworden van organisaties.” Ook om dat talent aan hetzelfde touwtje te doen trekken, zijn evenementen onontbeerlijk.
Maar hoe kan je als ondernemer beginnen aan het organiseren van een geslaagd evenement, of het nu bedoeld is voor interne teambuilding of voor het bij elkaar brengen van mogelijke prospects, of voor een brainstorming? Waar vind je de ideale locatie?
“Daarvoor zijn ondernemers bij ons aan het juiste adres”, legt Lynn Steyaert van Gent Congres, het officiële congresbureau voor Gent en Oost-Vlaanderen, uit. “Wij helpen ondernemers bij hun zoektocht naar de ideale locatie die naadloos aansluit bij wat ze willen organiseren, geven tips voor de creatieve invulling van het sociale programma van het seminar of congres en van pre- en postactiviteiten, die van het evenement een waar succes maken.”
Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat die snelle respons en de gegarandeerde professionele service van Gent Congres volledig gratis zijn.