Gentse Intiriobeurs sterk gewaardeerd door exposanten en bezoekers

0000000000000intirio

Het compacte maar goed gestoffeerde aanbod van Intirio’s exposanten in de sector huishoudlinnen en interieurdecoratie, maakte ook dit jaar haar unique selling point waar: het persoonlijk contact tussen exposant en bezoeker werd hoog gewaardeerd. Inspelen op de specifieke noden van elke klant afzonderlijk is de sterkte van Intirio geworden.

Exposanten konden op deze manier begin februari zaken doen in een positieve sfeer. Anne Van Hootegem van De Witte Lietaer vatte het in Journal du Textile zo samen: "Intirio blijft een zeer professionele beurs, en weet ook in moeilijke tijden voor de sector toch de business op te stuwen." De 200 exposanten, al jaar en dag een constant aantal, hebben hun 600 merken aangeboden op 26.000 m2. Niet alleen het aantal exposanten, maar ook de beursoppervlakte is al die jaren constant gebleven.

Algemene trends klaarmaken voor je eigen doelgroep, is de sleutel tot succes. Op dat gebied heeft Intirio een mooie reputatie opgebouwd. Trends worden via het persoonlijke contact tussen exposant en bezoeker perfect vertaald naar de behoeften van de Benelux markt. Dat resulteert in sterk gepersonaliseerde collecties, die meer en meer op maat gemaakt zijn. En dat is een must, want de mondige consument informeert online en wil persoonlijke oplossingen. Technische innovaties gekoppeld aan traditionele ambachten zijn belangrijk. Zo deed niet alleen het biolinnen het erg goed, maar kregen ook de digitale prints veel belangstelling. Vakmanschap koppelen aan gedrevenheid, passie en exclusiviteit is een must, waarbij ook de samenwerking met designers een grote meerwaarde kan zijn.

Intirio creëerde opnieuw een forum voor de contractmarkt. Ongeveer 40% van de beursbezoekers zoals interieurarchitecten, decorateurs en schilders is geïnteresseerd in deze sector. De nieuwe projecten in de restaurant- en hotelsector, en vooral in de zorgsector, zijn vragende partij voor een exclusief en luxueus interieur. Onderzoek wijst zelfs uit dat de zorgsector de volgende 50 jaar met factor 3 zal groeien. High-end assistentiewoningen zijn booming business. Textiel heeft met de luxe uitstraling en de akoestische eigenschappen zijn belang bewezen in een hospitality omgeving.