Na zelf geruime tijd aan de leiding van enkele bedrijven te hebben gestaan, merkte Joris Petillion op dat heel wat bedrijven veel efficiënter aan internationalisering zouden kunnen doen als ze niet allemaal afzonderlijk immense investeringen zouden doen in elk hun eigen overhead. Daarom richtte hij vorig jaar PUNCH.do op. Een adviesbedrijf dat naar eigen zeggen zijn klanten helpt om met minimale investeringen hun output te maximaliseren. Het bedrijf werkt met een aantal medewerkers die kunnen bogen op een rijke ervaring en een uitgebreid netwerk in verschillende sectoren. Ze beschikken ook allemaal over een wagen en een gsm. “Daar hoeven onze klanten dus niet meer in te investeren”, zegt Petillion. “Bovendien managen wij onze mensen zelf en hebben we een specifieke verkooprapporteringsstructuur, die uit de wereld van de retail komt en sterk focust op verkoopresultaten.”
Specifieke opdrachten
Stilaan vinden verschillende bedrijven uit verschillende sectoren de weg naar het adviesbedrijf voor specifieke opdrachten. “Een Oost-Vlaams bedrijf dat in Rusland wil opereren, of een boost wil zien in de verkoop in Scandinavië, of zelfs Zuid-Oost Azië, kan bij ons terecht”, zegt Petillion. “Onze klanten komen uit volgende sectoren: meubels, gaming, entertainment en biotech. Enkele van onze klanten zijn beursgenoteerd, maar we krijgen ook opdrachten van opstartende bedrijven of van firma’s die willen uitbreiden, zonder hiervoor meteen een hele verkoopstructuur te willen opzetten.”
Tussenschakel
Petillion noemt zijn bedrijf de ideale tussenschakel bij expansie. “Na het definiëren van de opdracht, doen we onze klanten een voorstel waarbij we ons verbinden tot resultaten en ook instemmen met een remuneratie op basis van de geleverde prestaties. Als het akkoord getekend is, gaan we van start met een korte training van onze mensen, die daarop van start kunnen, die daarop aan de opdracht beginnen. Vanaf dan ontvangt onze klant wekelijks een standaardrapport via e-mail. Via ons online rapporteringssysteem, kan onze klant bovendien op elk moment van de dag onze activiteit volgen: klant logt in, en ziet het aantal gemaakte contacten, bezoeken dat we maakten, en de resultaten van die contacten uitgedrukt in leads, opportuniteiten, klanten en bij een rechtstreekse verkoop zelfs in euro.”