thumbnail_WT mgmt

Gentse Walkie Talkie verkozen tot Specialist Agency of the Year

GENT - Het Gentse PR-bureau Walkie Talkie werd deze week verkozen tot Specialist Agency of the Year. Vorig jaar grepen ze nipt naast de hoofdprijs, maar dit jaar kregen ze alsnog de titel. "Het is een mooie erkenning voor het harde werk dat onze medewerkers de voorbije twee jaar geleverd hebben."

De award is een initiatief van Media Marketing en PitchPoint en heeft als doel het grote publiek een beter begrip te helpen krijgen van de uitdagingen, constante evolutie en innovatie die marketing bureau's doormaken om ervoor te zorgen dat ze geweldig werk kunnen blijven leveren.

De 16-koppige jury werd voorgezeten door José Fernandez (D’Ieteren) en bestond uit topmensen van grote adverteerders als The Coca-Cola Company, BASE, Polestar en Decathlon. Zij kozen 17 finalisten waarna het publiek de eindbeslissing kreeg.

Tweede keer, goede keer

Walkie Talkie, een Gents PR-bureau opgericht in 2013 door Marie Lemaître, Valérie Bourgeois en Andrew Vassallo, ging met de award Specialist Agency of the Year naar huis. Het bedrijf werd vorig jaar nipt tweede en waagde dit jaar opnieuw zijn kans, met succes.

Andrew Vassallo: "Vorig jaar kregen we goede feedback van de jury waar we meteen mee aan de slag zijn gegaan. Zo werkten we met een externe partij aan onze eigen merkidentiteit. Ondanks Corona hebben we ook twee heel sterke jaren achter de rug. In 2021 mochten we voor maar liefst 80 klanten werken in 17 verschillende sectoren. Er kwamen 6 nieuwe collega's bij waardoor ons team nu bestaat uit 23 experten. En onze omzet groeide nog maar eens met 25% tegenover het vorige succesjaar."

Internationale klanten

Walkie Talkie werkt niet voor de minsten. Zo mogen ze grote internationale bedrijven als Elvie, Vinted, Deliveroo en Spotify tot hun klanten rekenen. Allemaal bedrijven in volle expansie die beroep doen op de expertise van het Gentse agency. "Wij gaan overigens niet vaak pitchen. Maar liefst 70% van onze klanten komt pro-actief bij ons aankloppen. We krijgen bovendien vaak te horen dat onze campagnes tot de best practices behoren van een bedrijf", zegt Andrew.

De jury was onder de indruk van verschillende cases en de expertise die Walkie Talkie aan de dag weet te leggen. "Ook het feit dat we hun feedback van vorig jaar ter harte hebben genomen en hiermee aan de slag zijn gegaan, werd enorm geapprecieerd."

Erkenning voor harde werk

Zaakvoerders Marie, Valérie en Andrew zijn heel erg blij met de titel: "We doen niet vaak mee aan dergelijke awards, maar zijn toch fier dat we na 9 jaar even kunnen onderstrepen waar we voor staan. Voor ons was het heel belangrijk dat iedereen intern de juiste erkenning krijgt voor het sterke werk dat ze de afgelopen twee jaar geleverd hebben."