elke-revolutie-kan-goede-marketing-gebruiken-nl-1588742890

Gratis webinars over ondernemen na corona, teaming en marketing

GENT - Vandaag, in coronatijd, word je als mens en als bedrijf of organisatie voor een stuk teruggeworpen op jezelf en op de kern van je bedrijf. Het Gentse bedrijf Strategies and Leaders wil helpen. "We voelen dat de nood hoog is en we veel vragen krijgen. Daarom geven we een reeks van gratis webinars over ondernemen na corona, teaming en marketing. Op die manier willen we ondernemers helpen in deze uitdagende tijden", zegt Herman Janssens van Strategies and Leaders. Al honderden mensen schreven in.

Strategies and Leaders is een coöperatief team van 11 partners die de wereld willen veranderen. Als strategisch adviesbureau van ervaren sociale ondernemers zorgen ze voor een nieuwe toekomst bij organisaties die zich laten leiden door hun missie. Strategies and Leaders onderscheidt zich omdat ze het niet alleen goed kunnen uitleggen, ze komen het ook doén en maken graag hun handen vuil. Ze noemen zichzelf ‘de biowinkel van de consultants’.

De wereld verandert aan een sneltempo

Herman Janssens van Strategies and Leaders: "Door de lockdown is op acht weken tijd zowat de helft van de retailers eindelijk online overstag gegaan. Je kan online kopen. Je kan een afspraak maken online om als enige klant alle aandacht te krijgen als je naar de winkel gaat. “Ik kan de vier mandarijnen, drie bananen en zes appels die oma bestelt via mail in een doos afhalen. De max als klant. En of je het nu wil of niet: dat gemak moet iedereen evenaren. Ook de sociale organisaties die vrijwilligers zoeken of de milieuorganisaties die extra donateurs zoeken. Maak je daarmee alles goed aan verlies? Neen helaas niet. Maar je zomaar naar de slachtbank laten leiden gaan we ook niet doen. Toch?"

[gallery type="rectangular" ids="70668"]

Strategische keuzes scherpstellen en sexy maken

Je kan als organisatie of bedrijf deze crisis aanwenden om de kern van je strategie tegen het licht te houden. De 'Why' daar hebben de meesten van ons een heel duidelijk beeld over. Als marketeer neemt Herman je in zijn webinar op dinsdag 9 juni mee om aan te tonen dat de ‘What’ is wat de klant of gebruiker interesseert. "Die denkt ‘what’s in it for me’. En die ‘What ’s in it for me’ valt samen te vatten in twee zaken ‘joy’ en ‘fear’. Zeker in deze tijden gaan mensen op zoek naar zekerheden en die vinden we bij ‘merken’", aldus Herman.

Gratis webinars

Strategies and Leaders organiseert verschillende webinars als deze, telkens rond zeer uiteenlopende thema's. De eerstvolgende staan gepland voor 4, 9 en 16 juni. Ook reeds afgelopen webinars zijn te herbekijken. Vind meer informatie over de verschillende webinars en reserveer alvast je plaatsje via deze link: www.strategiesandleaders.com/nl/webinar