Hello Customer neemt intrek in kantoor in Ghelamco Arena

00000000000hellocustomer

Hello Customer werd in augustus 2014 opgericht door Leslie Cottenjé, Bram De Vos en Joeri Pansaerts. Het bedrijf maakte van in Brugge een vliegende start, wist een half miljoen euro kapitaal op te halen, opende ondertussen ook een kantoor in Londen en is zopas verhuisd naar een nieuw kantoor in de Gentse Ghelamco Arena.

"Niemand ontkent dat klantentevredenheid en klantentrouw van cruciaal belang zijn voor de levensvatbaarheid van een bedrijf. Loyale klanten zorgen immers voor meer winst dan gemiddelde klanten en zullen sneller een product of dienst aanraden aan anderen en er dus ambassadeur van worden. Zeker nu de sociale media zo'n enorme impact hebben gekregen zijn dergelijke ambassadeurs hun gewicht in goud waard. Alleen stellen we vast dat tal van bedrijven nog altijd niet goed weten wie die ambassadeurs zijn."

Hello Customer helpt daarom bedrijven aan diepgaand inzicht in de manier waarop klanten een bedrijf ervaren. Dat gebeurt aan de hand van de bekende NPS-score. NPS staat voor Net Promotor Score. De Net Promotor Score is in 2003 ontwikkeld door Fred Reichelt die na jaren onderzoek tot de conclusie kwam dat alleen de vraag of klanten een product of dienst aan anderen zouden aanraden iets zegt over klantentrouw."

"Om gerichte marketinginspanningen te kunnen doen", zegt Bram De Vos,  die bij Hello Customer instaat voor de sales, en een lang verleden heeft in bedrijfscoaching marketing en klantgericht ondernemen, "moeten bedrijven weten waar hun "ambassadeurs" zitten en hun klanten echt kennen.  Met onze diensten helpen we organisaties om dat snel te ontdekken zonder lange marktonderzoeken te moeten doen. Er zijn in de businesswereld voorbeelden genoeg van bedrijven die een echte fanbase hebben uitgebouwd. Als zij dat kunnen moeten andere organisaties daar volgens ons ook toe in staat zijn."

Leslie Cottenjé en haar team zijn er  rotsvast van overtuigd dat de organisaties die zullen overleven deze zijn die in alles hun klanten centraal zetten. "Veel bedrijven beweren dat te doen, maar dat is vaak nog "wishful thinking" vanuit hun eigen perceptie en niet vanuit de perceptie van de klant", geeft ze aan.  "We zijn op zoek gegaan naar grote klantenverhalen om te begrijpen wat leeft bij de huidige generatie consumenten en om uit te vinden wat hen gelukkig maakt. We hebben ook met merken als Zappos en Levi's gepraat over de manier waarop ze erin geslaagd zijn om hun merk te laten uitgroeien tot een echte lifestyle en die getuigenissen kunnen als podcast op onze website beluisterd worDat organisaties erg tevreden zijn over die diensten van Hello Customer blijkt uit het feit dat het bedrijf relatief snel uit zijn startersjasje groeide.

"Omdat we inmiddels klanten uit het hele land bedienen, beslisten we om onze intrek te nemen in een centraler gelegen kantoor en daarvoor is onze keuze op een kantoor in de gloednieuwe Ghelamco Arena gevallen", geeft Bram De Vos nog aan.