Het Talenhuis splitst zichzelf op in twee units

talen_DSC3263Elke Van Parys ging, nadat ze was afgestudeerd als licencitaat vertaler-tolk Nederlands, Frans en Duits, in 2000 dadelijk aan de slag als taal- en communicatietrainer. In 2010 richtte ze met Het Talenhuis in Deinze haar eigen bedrijf op waarmee ze focust op het geven van taalopleidingen aan onernemingen.

"Vijf jaar later kan ik zeggen dat Het Talenhuis een gezonde en goed gerodeerde kmo is met een sterk team, die een eigen koers kan varen. Ik heb vijf jaar hard aan de weg getimmerd om via klantenwerving, netwerking, en de rekrutering en de coaching van de teamleden te staan waar we nu staan.  Ik heb mezelf ook permanent bijgeschoold en ben zo onder meer geaccrediteerd trainer geworden bij Insights Discovery. Die bijscholingen blijven smaken naar meer en deden me inzien dat mijn echte passie ligt in het beste naar boven halen bij mensen en teams. Daarom heb ik de fakkel van de taaltrainingen  bij Het Talenhuis doorgegeven aan Sofie Bekaert terwijl Koert Rogiers de verantwoordelijke is onder dezelfde koepel verantwoordelijk is voor de vertaaldienst. Dat gebeurt onder de noemer HT Languages. Zelf rol ik een eigen project uit onder de noemer HT Training & Coaching."

Elke Van Parys heeft niet de ambitie om op korte termijn een zelfde structuur uit te bouwen als voor de taalopleidingen. "Ik wil vooral operationeel zelf weer aan de slag zijn: leidinggevenden, medewerkers en teams op een professionele manier begeleiden en coachen in hun groei. Daar haal ik momenteel heel veel voldoening uit, want ik krijg de kans om dingen op een positieve manier in beweging te zetten en zo een meerwaarde te creëren voor het bedrijf. Ik heb ook het gevoel dat ik er op mijn 37ste nu de leeftijd voor heb. Ik ben nog jong, mlaar ik heb toch ook al  heel wat expertise die ik heel graag deel met andere bedrijven en teams."

Het Talenhuis is daarmee aan een volgend hoofdstuk toe. De naam zal behouden blijven maar in de praktijk zal het bedrijf met twee aparte units met elk een eigen website, diensten en producten op de markt aanwezig zijn.