Nieuws Oost-Vlaanderen Hexacom zet talenten medewerkers in op de juiste plaats

Hexacom zet talenten medewerkers in op de juiste plaats

Hexacom zet talenten medewerkers in op de juiste plaats

Hexacom buildingHet blijft een bijzonder actueel thema in de bedrijven: hoe zorg je ervoor dat medewerkers hun talenten op de best mogelijke plaats kunnen uitspelen?  Zeker nu de roep om “vloeibare” organisaties steeds luider klinkt. Ook “jobcrafting” is een term die meer en meer opgang maakt. het houdt in dat organisaties medewerkers precies die job kunnen bieden die het best bij hun talenten past.

Data- en telecombedrijf Hexacom uit Steenokkerzeel , dat ook  een vestiging heeft in Gent, en dat onder leiding van CEO Patrick Gillis de jongste jaren hoge ogen gooide, toont alvast aan dat niet star vasthoudt aan functies.

Hexacom is de data- en telecompartner van meer dan 4.000 Belgische kmo’s. Het bedrijf is de grootste Premier Partner van Unify (voormalig Siemens Enterprise Communications) voor de Belgische kmo-markt.

Het bedrijf  benoemde nu Dimitri Hannes tot Customer Service Manager en Kenneth Buyle tot Solutions Architect. De twee werkten al bij Hexacom, maar krijgen nu een andere rol. Kenneth Buyle verlaat de customer service afdeling om zich toe te leggen op een technisch-commerciële functie, terwijl Dimitri Hannes de omgekeerde beweging maakt.

Kenneth Buyle volgde een technische opleiding in elektronica. Hij zal als Solutions Architect het salesteam ondersteunen. Zijn belangrijkste taak bestaat erin de noden van de toekomstige klanten te identificeren en die op technologisch vlak te vertalen in de juiste oplossing. “De telecommunicatietechnologie is een stuk complexer geworden en heeft almaar meer raakvlakken met ICT”, zegt Buyle. “Daarom is het voor de medewerkers van ons salesteam niet altijd evident om de technologische implicaties van onze oplossingen voor de klant volledig in te schatten. Ze moeten proberen te zien wat er op het vlak van technologie nodig is om aan de behoeften van onze klant te voldoen. Daar kan ik hen bij helpen.”

 Kenneth Buyle was tot nu Customer Service Manager bij Hexacom, een functie die nu wordt ingevuld door Dimitri Hannes, een industrieel ingenieur elektronica die sinds januari als Project Coördinator bij Hexacom werkt. Hij keert nu terug naar zijn grote liefde: het contact met de klant. “Ik heb altijd in de telecomsector gewerkt. Ik was lange tijd Solutions Architect voor contact centerapplicaties bij Unify, het vroege Siemens Enterprise Communications”, zegt Hannes. “De technologie boeit me zeker, maar ik ben blij dat ik in mijn nieuwe rol weer meer in contact kan komen met de klanten. Dat is heel belangrijk voor mij. Een goede dienstverlening is immers een absolute meerwaarde voor onze klanten” .

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.