Nieuws Oost-Vlaanderen Hybride belevingsevents zijn de toekomst voor RodeBol Events

Hybride belevingsevents zijn de toekomst voor RodeBol Events

Hybride belevingsevents zijn de toekomst voor RodeBol Events

GENT – Dat de wereld sinds vorig jaar veranderd is zal niemand ontkennen. Ook events hebben ondertussen een andere wending gekregen. Zo ook bij RodeBol Events, dat ondernemingen en marketeers samenbrengt op de bruisende site van de Gentse CommunicatieCampus om ontmoetingen met een boodschap te organiseren, ondersteunen en faciliteren. Het bedrijf koos ervoor om dit te blijven doen, zij het online. “Toch kijken we vooral uit naar het moment dat fysieke event en online events hand in hand zullen gaan. De hybride mengvorm is de toekomst!”, klinkt het.

De CommunicatieCampus is altijd een bekende facilitator geweest in het duurzaam verspreiden van kennis en inspiratie. Door kennis uit te wisselen over sectorgrenzen heen, ontstaan er verrassende synergieën die zorgen voor connectiviteit. De Coronapandemie zorgde echter voor heel wat turbulentie op de communicatielijnen. De aanvragen voor het organiseren van online events en congressen stroomden plotsklaps binnen. Iedereen was op zoek naar alternatieven voor beurzen, demonstraties, dealermeetings en productpresentaties, maar ook naar interactie, connectie en beleving met hun doelgroepen.

“RodeBol Events is dan ook snel overgeschakeld naar een aantal investeringen die het mogelijk maakten om in te spelen op deze nieuwe situatie. Oplossingen die tegelijkertijd ook future proof zijn, want we geloven echt dat op lange termijn hybride events de norm zullen worden”, aldus Pieter Claerhout, bezieler en initiatiefnemer van de CommunicatieCampus.

Groter bereik met dezelfde inzet

Iedereen heeft kunnen proeven van online events, de voor- en nadelen ontdekt, en met perspectief voor fysieke events, zullen deze online voordelen behouden blijven. Het à la carte kijken bijvoorbeeld waarbij de online kijker kiest welk deel van het programma voor hem/haar relevant is, maar ook het uitgesteld kijken wanneer dit voor de deelnemer het beste uitkomt.

Pieter Claerhout: “Een event krijgt meer waarde wanneer de kennis gecapteerd wordt en verwerkt wordt naar content die opnieuw gedeeld kan worden via social media, website… Combineer dit met de kracht van persoonlijk contact en netwerken, en je begrijpt waarom hybride events voor RodeBol Events de toekomst zijn.”

Vier invalshoeken, vier oplossingen

Intussen heeft RodeBol Events vier invalshoeken ontwikkeld, elk met een ruime waaier aan technische mogelijkheden die op maat inspelen op de noden en wensen van de organisator. Zo willen ze online inspireren met keynotes en belevingsgerichte presentaties, online communiceren aan de hand van productlanceringen, demonstraties…, online connecteren door een raad van bestuur of meeting vanuit diverse locaties te organiseren en aan community building te doen en ten slotte kunnen ze ook online doceren met allerhande workshops, coaching,…

“We hebben geïnvesteerd in een plug-en-play systeem voor hybride events en zo op korte termijn heel wat ervaring opgebouwd met ons online team Tom, Dieter en Roy.”

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.