Initial vraagt met wereldrecordpoging aandacht voor juiste werkkleding

InitialWRTShirt-0162Toptopicals zie je nog zelden.  Maar hoe haak je anno 2015 dan wél in op een actuele gebeurtenis? Digitaal (www.xxlsafeday.com). Met een online video. Ja zelfs met een wereldrecordpoging. Zo doen het Waregemse communicatiebureau AB en Initial, het bedrijf dat gespecialiseerd is in sanitaire hygiëne en kantoren heeft in Diegem en Lokeren, dat.

Naar aanleiding van de Werelddag voor Gezondheid en Veiligheid op het werk op 28 april lanceerde AB voor Initial een video waarin een jonge kerel het wereldrecord T-shirts boven elkaar aantrekken wil verbeteren.

In België is Initial al jaren de belangrijkste dienstverlener op het gebied van sanitaire hygiëne, bedrijfskleding, linnengoed, schoonloopmatten en mops. Het  bedrijf is onderdeel van Rentokil Initial plc., één van de grootste dienstverlenende bedrijven ter wereld. Rentokil Initial voorziet in services op het gebied van hygiëne, veiligheid en beveiliging, met de kracht en ervaring van een multinational waarbij de alertheid en overige sterke punten van een lokaal bedrijf behouden blijven.

"Wie zichzelf wil beschermen, heeft niks aan honderden T-shirts boven elkaar", zegt Koen Verbauwhede van AB. "Wat telt is de juiste kledij. Onderzoek toont aan dat correct gebruik van de juiste werkkleding de kosten door arbeidsongevallen en bijhorend ziekteverzuim en productiviteitsverlies drastisch omlaag helpt. Zo haakt Initial in op een ernstige thematiek: miljoenen mensen werken elke dag in onvoldoende veilige omstandigheden. In Europa alleen al sterft elke drie en een halve minuten iemand als gevolg van een arbeidsongeval of een beroepsziekte. Initial ziet de actiesite www.xxlsafeday.com daarom in de eerste plaats als een vorm van engagement, met o.a. een reeks preventie- en veiligheidstips."