https___blogs-images.forbes.com_brucerogers_files_2015_07_Francois_Petavy-CEO-eYeka

InSites Consulting neemt creatieve crowdsourcingleader eÿeka over

GENT - Vandaag heeft internationaal consumenten- en marktonderzoekbureau InSites Consulting de overname aangekondigd van de in Parijs gevestigde creatieve crowdsourcingleader eÿeka. Met zijn netwerk van meer dan 400.000 creatievelingen in 164 landen biedt crowdsourcingleader eÿeka merken een wereldwijd creatief speelveld aan. Toonaangevende wereldspelers als Procter & Gamble, Unilever, Coca-Cola en Nestlé doen een beroep op eÿeka’s crowdsourcingservices om te innoveren, hun merkcommunicatie te verbeteren en hun klantenervaring te verbeteren.

Met de overname van eÿeka speelt InSites Consulting in op de toenemende behoefte van internationale klanten om hun consumenteninzichten beter te benutten. Voortaan kan het bedrijf niet alleen consumenteninzichten genereren en activeren bij bedrijfsstakeholders, maar ook nieuwe ideeën en concepten aanreiken die de bedrijfsgroei stimuleren.

Slechts 1% van de bevolking is echt creatief

“Onderzoeksactivatie is meer dan consumenteninzichten genereren en verspreiden. Deze inzichten omzetten in impactvolle nieuwe ideeën is immers cruciaal”, zegt Tom De Ruyck, Managing Partner en Head of Insight Activation bij InSites Consulting. “Onderzoek toont aan dat slechts 1% van de bevolking echt creatief is. Dankzij eÿeka kunnen we die unieke bron van creativiteit nu rechtstreeks aanboren. Door de onderzoeksresultaten te vertalen in tastbare concepten halen onze klanten nog meer voordeel uit het marktonderzoek.”

Volgende stap in het proces

De diensten van beide bureaus vullen elkaar uitstekend aan. Bij eÿeka staat het creatieve proces centraal. InSites Consulting richt zich dan weer op de fase die daar net aan voorafgaat, namelijk inzichtgeneratie, en de fase die er net op volgt, namelijk de idee- en conceptvalidatie.

“We kunnen al verschillende jaren bogen op een vruchtbare samenwerking met InSites Consulting voor diverse klantenprojecten”, zegt Francois Petavy, CEO van eÿeka. “De beste creatieve ideeën steunen vaak op sterk onderbouwde consumenteninzichten. We zijn dan ook verheugd dat we de marktonderzoeksexpertise van InSites Consulting kunnen benutten om onze klanten de nieuwste en meest relevante ideeën aan te reiken. Door de krachten te bundelen bieden eÿeka en InSites Consulting de volledig digitale en geïntegreerde end-to-endoplossing die de markt nodig heeft om sneller meer impact te creëren.”

Kantoor in Parijs

Naast de overname van eÿeka kondigt InSites Consulting ook de opening aan van een kantoor in Parijs. Zo kan het zijn Parijse klanten als L’Oréal, Danone, Bel Groupe, Orange, Royal Canin, Pernod Ricard… beter bijstaan en uitgroeien tot een relevante speler op de Franse markt.