“Samen met onze klanten willen we dementie onder de aandacht brengen en organisaties steunen die zich inzetten voor alzheimerpatiënten”, aldus CEO Kurt Moons.
Vorig jaar organiseerde Flamant ook al een inzamelactie. “Dat leverde maar liefst 832 kilogram oude kerstdecoratie op. We verlichtten daarmee de straten van de Waalse gemeente Pepinster die zwaar getroffen werd door de grote watersnood van 2021.”
Flamant wil dat inzamelrecord dit jaar breken met de actie #sfeerschenker. “We vragen om oude maar nog intacte kerstdecoratie binnen te brengen in onze winkels. Wij maken er kerstpakketten van die we verspreiden in woonzorgcentra in regio Brussel”, legt Kurt Moons uit.
Duurzamer denken
“Die zetten zich in voor de strijd tegen alzheimer. Met onze actie willen we de bewoners en medewerkers van deze centra een warme kerst bezorgen. En het is tegelijk een aanmoediging om duurzamer te gaan denken. Zelf zetten we met onze meubels sterk in op het gebruik van gerecycleerde materialen.”
“We willen onze klanten aanmoedigen om ook na te denken over hergebruik. Met de kersthangers die nu op zolder liggen, kan men iemand anders misschien blij maken.”
Flamant vult alle donaties aan met Flamant kerstbomen, verlichting en decoratie en zorgt zelf voor het sorteren en bezorgen van de pakketten.