Kappers hebben het hart op de juiste plaats

thiknkpinkDe Gentse Kathy Spanoghe knipte recent voor de tweede maal haar paardenstaart voor Think-Pink op het knipevenement bij Partena Ziekenfonds. Haar motto: "Na drie jaar sparen had ik een flinke lengte te doneren. En voor zo'n mooi doel is dit meer dan graag gedaan."
Met deze wedstrijd "wie schenkt de langste paardenstaart" vroegen Think-Pink en kappersorganisatie coffure.org (de Unie van de Belgische Kappers)  die gevestigd is in Gent, aandacht voor het project dat de aankoop van een pruik mogelijk maakt voor vrouwen die strijden tegen borstkanker.
"We zijn bijzonder verheugd dat meer dan 100 kapsalons tonen dat ze het hart op de juiste plaats hebben en in het kader van deze actie voor het goede doel een gratis knipbeurt geven en dus fungeren als permanente ambassadeurs en ambassadrices," zegt Veroniek De Volder van Coifure.org.
De "Geef om haar" campagne van Think Pink is in 2015 al toe aan haar zesde editie. Think-Pink, de permanente borstkankercampagne in België focust zich op vrouwen (en mannen) met borstkanker.

60% van de vrouwen die geconfronteerd worden met haarverlies als gevolg van chemotherapie vindt dit het meest pijnlijke en ingrijpende aspect van hun ziekte. Ongeveer 8% van de vrouwen met kanker overweegt zelfs om chemotherapie te weigeren, omdat ze niet geconfronteerd willen worden met het verlies van hun haar. Ook al betekent dit dat hun leven daardoor in gevaar komt. Vandaar dat de knipactie, die door de kappers gesteund wordt, zeker aandacht verdient.