Koningin steekt in Vrasene vrouwelijk ondernemerschap hart onder de riem

 Lunch_KoninginMatilda_Markant_EllengoegebuerMarkant vzw, het netwerk van actieve en ondernemende vrouwen, liet op donderdag 18 februari in Vrasene in restaurant Herbert Robbrecht 16 zakenvrouwen aan tafel gaan met koningin Mathilde.  De lunch is ondertussen een succesvolle netwerktraditie geworden waaraan telkens andere vrouwen deelnemen.  Het thema van deze editie was "Innovatie: nut en noodzaak in de zakenwereld".

Algemeen voorzitter van Markant vzw Lieve Droogmans was bijzonder opgetogen met de komst van de koningin. "Zij steunt al jaren het vrouwelijke ondernemerschap en daar zijn wij bij Markant vzw heel blij om.  Met het thema van deze lunch wilden wij niet alleen de technische innovatie in de zakenwereld onder de aandacht brengen, maar ook de sociale innovatie.  Vanuit onze organisatie denken we continu mee na over gezinsondersteunende maatregelen, over hoe we vrouwen meer met elkaar kunnen verbinden en hoe we hen kunnen afhelpen van hun onnodige drempelvrees om beroepsmatig te doen wat ze graag doen.  Ook daar komt innovatie aan te pas."

De aanwezige zakenvrouwen apprecieerden enorm de oprechte interesse van de koningin.  Diverse ervaringen en opinies kwamen uitgebreid aan bod.

Op 8 maart 2016, Internationale Dag van de Vrouw, reikt Markant vzw overigens opnieuw de jaarlijkse WOMED Award uit.  Deze prijs beloont de Vrouwelijke Ondernemer en de Belofte van het jaar.  Alle finalistes en de uiteindelijke winnaressen zijn inspirerende rolmodellen voor andere vrouwen.  Gratienne Sioncke en Naziha Joundi , de winnaressen van de vorige editie van WOMED Award en de Belofte , waren ook aanwezig op de lunch in Vrasene.