thumbnail_Rectoverso–C02–2124

Liebaert lanceert voor het eerst eigen kledinglijn

DEINZE - Liebaert Textiles lanceert voor het eerst in 132 jaar een afgewerkt product, 100% Made in Deinze. Met het premium sportmerk RectoVerso wil Liebaert inzetten op kwaliteit, design en duurzaamheid

Marcel Liebaert richtte in 1887 Liebaert nv op met een eerste vestiging op het Statieplein in Deinze. Wat begon als producent van riemen en bretellen groeide uit tot een van de wereldleiders in elastische stoffen en band. Gekenmerkt door creatieve designs en innovatieve ontwikkelingen was Liebaert favoriet van grote merken zoals MarieJo, Marks & Spencer en Calvin Klein.

Adapt to survive

Met de opkomst van de lage loonlanden begon in 2008 de markt stilaan te keren in het nadeel van Liebaert. Met een resoluut geloof in het behoud van de productie in België, restte er slechts één oplossing: adapt to survive. Het bedrijf moest zich aanpassen aan de nieuwe marktomstandigheden en op zoek gaan naar andere afzetmogelijkheden. Dankzij forse investeringen in R&D en nieuwe technologie werd succes geboekt in technisch -, medisch- en sporttextiel.

Een eigen confectielabo werd opgestart om “ready made solutions” aan te bieden aan klanten in deze nieuwe markten. Na uitgebreide discussies met het sportlabo van de UGent werd de zoektocht gelanceerd naar het maken van een legging met optimale compressie voor topathleten. En zo ontstond het idee om een eigen sportlijn te lanceren.

Le chic et Le choc

RectoVerso exploreert de grens tussen innovatieve, prestatiegerichte sportswear en luxueuze, premium athleisure. Zoals de naam doet vermoeden speelt RectoVerso met dualiteiten: vrouwelijk/elegant vs. stoer/avontuurlijk, sport vs. fashion, technologie vs. design. Samengevat: “Le chic et Le choc”.

Wat RectoVerso uniek maakt is dat alles van begin tot einde in Belgie - Deinze - gemaakt wordt. Zowel de stoffen, de band en de confectie gebeurt namelijk onder één dak bij Liebaert.

Modeshow

Voor de lancering van RectoVerso organiseerde Liebaert een in-house modeshow voor het personeel. Dit was een zodanig succes dat ze dit graag herhalen voor een groter publiek. Zo zal op 17 oktober een tweede editie gehouden worden met als doelgroep collega ondernemers, sportclubs, service clubs en bestuursleden van regio Deinze en Gent.

Wie interesse heeft kan vòòr 7 oktober zijn aanwezigheid doorgeven via hello@rectoversosports.be