Untitled design (1)

Meetdistrict en Proximus maken online winkelreservaties makkelijker

GENT – De meest recente corona-maatregelen hebben gezorgd voor meerdere frustraties: enerzijds kunnen consumenten niet langer van winkel naar winkel ‘hoppen’ en voelen ze bij een reservatie bovendien de druk om ook effectief iets te kopen. Winkeliers anderzijds krijgen door het reservatiesysteem niet alleen minder bezoekers over de vloer, maar worden bovendien nog eens geconfronteerd met ‘no-shows’. Het E-Zie.com online reservatieplatform maakt zich sterk hierop een gepast antwoord te kunnen bieden. 

Het unieke aan E-Zie is ondermeer dat reservaties dynamisch aangepast kunnen worden, door zowel de winkelier als de klant. Wanneer een consument online op E-Zie een afspraak maakt, krijgt hij of zij ook automatisch een voorstel om dat bezoek te combineren met andere bij E-Zie aangesloten winkels in de buurt. Zo krijgt de consument toch een gevoel van ‘fun’-shoppen in plaats van ‘functioneel’ shoppen.

Door bovendien suggesties te doen om ook een bezoek aan nabije winkels te brengen, krijgt lokaal shoppen of ‘winkelhieren’ een extra boost. En voor de retailers biedt E-Zie nog meer voordelen: zij kunnen via het platform eenvoudigweg aangeven of een reservatie korter of langer heeft geduurd dan voorzien of als er iemand niet komt opdagen, waardoor online bezoekers quasi in real time kunnen zien of er (extra) capaciteit is vrijgekomen en hier meteen kunnen op inspelen.

Geslaagde samenwerking Proximus- MeetDistrict

Voor zowel Proximus als MeetDistrict bestaat hun core business uit het aanbieden van flexibele oplossingen op maat van hun klanten. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat beide partijen hun knowhow koppelden in E-Zie: Proximus als provider van een breed online netwerk en MeetDistrict als aanbieder van full-service werk- en vergaderomgevingen die online geboekt kunnen worden.

MeetDistrict licht toe: "Voor ons was het relatief eenvoudig om ons online en dynamisch reservatiesysteem voor werk- en vergaderruimtes om te vormen tot een dynamisch shopping reservatiesysteem. Onze digitale tools werden immers net ontworpen en gebouwd om heel schaalbaar en flexibel te zijn. Die aanpak loont nu, want zo konden we snel tegemoetkomen aan de specifieke vraag van Proximus. Omdat winkeliers het al zo moeilijk hebben, besloten we bovendien om hen een extra hart onder de riem te steken door onze reservatie-oplossing gratis aan handelaars aan te bieden."

Winkels die aangesloten zijn bij het E-Zie platform kunnen op hun etalage of deur een QR-code aanbrengen, waarmee consumenten ook ter plaatse reservaties kunnen maken. Zo wordt de drempel om een winkel binnen te stappen nog lager gemaakt, iets wat zowel de consument als de winkelier ten goede komt.