Meubelen Verberckmoes zet crowdsourcing in

Profielfoto_vbm

Meubelen Verberckmoes, ook bekend als Meubelplein De Piramiden uit Sint-Gillis-Waas is onder impuls van de broers Guido, Erik en Marc Verberckmoes uitgegroeid tot één van de iconen in het Belgische meubellandschap. Het bedrijf, dat in 1954 door hun vader werd opgericht, beseft onder leiding van de broers dat het ook in de retailsector belangrijk is om zich permanent opnieuw uit te vinden. Vandaar dat de winkel binnenkort via een volledige renovatie - een project dat is toevertrouwd aan bouwgroep Mathieu Gijbels -  in een nieuw kleedje wordt gestoken.

Voor de familie Verberckmoes is het reden genoeg om daarvan gebruik te maken voor een slimme marketing- en crowdsourcingcampagne. Al wie op de klantenlijst staat van het bedrijf - en dat zijn heel veel Vlamingen - kreeg een mail met enkele vragen die onderzoeken hoe zij de winkel vandaag ervaren.

"Via een online-enquête willen we onderzoeken wat de perceptie van de consument is over deze familiezaak", heet het bij Verberckmoes.

Op welke manier de antwoorden van de consumenten zullen worden verwerkt, is niet heel duidelijk, maar wel is duidelijk dat veel antwoorden mogen worden verwacht. Consumenten die de enquête volledig invullen, krijgen een bon voor een gratis geschenk en een kortingbon van 15% voor een aankoop. De bons moeten ze natuurlijk afhalen en dat genereert "traffic" naar de winkel.  Verberckmoes geeft met dit initiatief in ieder geval aan dat het weet hoe het moderne marketingtechnieken kan gebruiken.