MieleNederlanVianen_673x435

Miele vertrouwt digitale reclamecampagnes toe aan Invibes Advertising en blue2purple

GENT - Miele heeft het Brusselse agency blue2purple ingeschakeld om advertentieruimte in te kopen. In het kader van zijn opdracht maakt blue2purple voortaan ook gebruik van het Gentse digitale advertentieplatform Invibes Advertising. Invibes maakt in-feed reclame mogelijk, of advertenties tussen redactionele artikels op mediawebsites. Drie eerste reclamecampagnes rond stofzuigers, wasmachines en keukentoestellen van Miele lopen tot midden mei.

"Invibes Advertising heeft ons heel snel modellen aangeboden met een meer dan bevredigend resultaat", zegt Quentin Thielemans, Digital Strategy Consultant bij blue2purple. "Met de juiste targeting hebben we vervolgens samen de campagnes afgerond. Je kunt op basis van de vraag van de klant en de gewoonten van de consument, zeer gemakkelijk en snel de technologie instellen. We zijn zeer tevreden met de cijfers van de in-feed advertenties. Miele scoort met zijn campagnes een viewability rate van meer dan 85% bijvoorbeeld. Wij denken dan ook al vooruit met nieuwe soortgelijke campagnes, voor Miele of andere adverteerders."

200 miljoen bezoekers

Invibes Advertising is gespecialiseerd in in-feed advertising. Dat reclameformat stop je tussen redactionele content op mediawebsites wat voor een hoger engagement zorgt bij de consument. Met een pan-Europees netwerk van 9 kantoren en 800 partnersites, heeft het bedrijf een totaal bereik van 200 miljoen unieke bezoekers per maand. Het Europese bedrijf is sinds kort aanwezig in België met een kantoor in Gent en gaat met zijn eerste lokale campagne voor Miele finaal van start in ons land.

Sami Battikh, Country Director Frankrijk en Benelux bij Invibes Advertising, legt uit: “Invibes Advertising heeft een Gentse origine, maar breidde meteen naar Frankrijk en later internationaal. Wij zijn trots op deze terugkeer naar onze roots, met eerste grote campagnes voor Miele, Renault en VOO. We werken ook heel erg goed samen met blue2purple, de toekomst met het agentschap ziet er rooskleurig uit. Tegelijk zullen we nog partnerschappen met plaatselijke spelers ontwikkelen.”