MultiMinds presteerde tijdens eerste jaar activiteit erg sterk

000000multiminds1

Het Aalsterse MultiMinds is in juli 2014 opgericht door Siegert Dierickx en Philippe Vlaemminck. Het is een full-service data analytics bedrijf, waarbij de insteek steeds vanuit de digitale marketing en salesstrategie start.

“Het is onze missie om onze klanten te ondersteunen in het behalen – en overstijgen – van hun online businessdoelstellingen”, legt Siegert Dierickx uit. “Hierbij geloven we sterk in een data-driven aanpak, waarbij de data zowel afkomstig zijn van online kanalen als offline kanalen. Met andere woorden: de verkoopcijfers in fysieke verkooppunten worden net zo goed in aanmerking genomen als de resultaten van campagnes op sociale media.”

De integratie, segmentatie en analyse van deze data leidt volgens Multiminds tot onderbouwde inzichten die de beleidsverantwoordelijken in staat stellen om weloverwogen beslissingen te nemen om de strategie te optimaliseren.   “We hebben een 3M-strategie”, zegt Siegert Dierickx, “want we gaan uit van “manage”, measure” en “monetize”.

"Zoals elke start-up", zegt Siegert Dierickx, "hebben we bij onze start ambitieuze doelstellingen geformuleerd.  Zo wilden we na vijf jaar minstens met tien mensen werken. Maar in minder dan een jaar zijn we al met zijn zessen en we hebben allemaal dezelfde visie en spirit. Bovendien mogen we erprat op gaan dat we in amper één jaar heel wat sterke organisaties hebben kunnen overtuigen om met ons samen te werken. Ik citeer onder meer Vacansoleil, de Europese Commissie, het Rode Kruis, Colruyt, Proximus, Selexion en Mediahuis."

MultiMinds werd tijdens zijn eerste jaar ook genomineerd voor de Flanders Future Award van Bryo en voor het Voka-ambassadeurschap van de regio Aalst en eindigde telkens tweede.  "Die nominaties zorgden niet enkel voor veel visibiliteit", zegt Dierickx, "ze bevestigden ook dat we op het goede spoor zitten en ze hebben ons aangezet om hard te blijven werken en om op alle niveaus de lat hoger te blijven leggen. Ook nu ons verjaardagsfeestje achter de rug is, willen we onze klanten helpen met datacollectie, meten, optimaliseren, business intelligence en CRM-integratie."