acfea9f179fcd5c24028429ddbf1a3b8-1570812298

Neckermann blikt na een bewogen jaar vooruit naar 2020

ZWIJNAARDE - Na een onzekere periode blikt Neckermann vol vertrouwen vooruit naar de toekomst. Dankzij de overname door de nieuwe moedergroep Wamos konden 62 Neckermann shops in België, waarvan 10 in Oost-Vlaanderen, heropenen. Neckermann blijft intussen ook sterk uitbreiden, onder andere dankzij een pas opgezette samenwerking met Sunweb. De lokale Neckermann reisadviseurs voelen zich gesterkt door het dynamische toekomstperspectief en staan opnieuw klaar om Belgen een vakantieplan op maat te bezorgen.

De overname door Wamos biedt een rooskleurig toekomstperspectief: Wamos overkoepelt enkele grote bedrijven in de reissector, met de nodige toeristische ervaring in combinatie met een duidelijke, toekomstgerichte visie. Het bedrijf is vooral actief in Spanje en Portugal, en heeft met Wamos Air een eigen luchtvaartmaatschappij met een vloot van 6 Boeing en 7 Airbus toestellen. Met Wamos Tours en Wamos Circuitos geniet de groep ook een sterke reputatie in Latijns-Amerika.

Historisch DNA blijft bewaard

Samen met Wamos wil Neckermann een nieuwe wind door het bedrijf laten waaien, zonder daarbij haar historische DNA te verliezen. Zo blijven de lokale reisadviseurs in de 62 shops de belangrijkste troefkaart. In een sterk gedigitaliseerde wereld wil Neckermann vooral blijven inzetten op de persoonlijke connectie tussen klant en shop.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat de Belg net die persoonlijke aanpak een belangrijke factor vindt bij het boeken van een vakantie. Zo zegt maar liefst 48% van de Belgen te rekenen op een reisadviseur voor professioneel advies. Vier op de 10 Belgen geeft dan weer aan te vrezen voor de valkuilen van het online boeken, zoals oplichting of voorgestelde reizen die niet overeenstemmen met de realiteit.

Een persoonlijke aanpak

In een digitale wereld met ongelimiteerde keuzemogelijkheden wordt het advies van een expert dus steeds belangrijker. “Wie bij Neckermann boekt moet niet het internet zitten afschuimen naar een eindeloos scala aan opties. Onze reisadviseurs luisteren naar welk type vakantie onze klanten op zoek zijn en zorgen ervoor dat ze een volledig gepersonaliseerd vakantieplan krijgen”, zegt Laurent Allardin, General Manager van Neckermann België.

Dat kan omdat de reisadviseurs een onafhankelijke expertise garanderen. Neckermann werkt namelijk samen met verschillende partners om een uitgebreid reisaanbod te kunnen brengen. “Eigenlijk willen we vooral het werk wegnemen bij onze klanten door het zoekwerk voor hen te doen en hen te informeren over de beste keuzes”, aldus Laurent Allardin.

Reisaanbod wordt uitgebreid

Intussen wordt ook het productaanbod van Neckermann verder uitgebreid. Vorige maand kondigde Neckermann België een samenwerking op lange termijn aan met Sunweb, waarbij Neckermann België als enige retailpartner Sunweb vakanties zal promoten en verkopen via de 62 shops. Verder werkt Neckermann ook samen met partners zoals Corendon, Worldia, Wintertrex, etc.

Onder de vleugels van Wamos wil Neckermann verder blijven uitbreiden zodat het reisagentschap kan blijven inspelen op de vraag van hun klanten. Dat het bedrijf opnieuw grote stappen zet, wordt bovendien duidelijk door de goedkeuring van de nieuwe insolvabiliteitsverzekering.