Pieter Allegaert Verkoopdirecteur Pieter Allegaert

Nieuw begin voor Century21

Century21 Benelux kiest in 2022 voor vernieuwing. De Raad van Bestuur, onder wie Isabelle Vermeir, voormalig CEO zet een stap opzij op operationeel vlak en benoemt twee profielen uit de wereld van start-ups en retail om het bedrijf nieuw leven in te blazen: Olivier Laporta wordt CEO en Zaïna Risaci marketingdirecteur. Oost-Vlaming Pieter Allegaert, die bijna 20 jaar ervaring heeft in het Century21-netwerk, wordt de nieuwe verkoopdirecteur.

De komst van twee nieuwe mensen met een start-up- en retail-verleden is een teken van de frisse wind die door een van de bekendste merken in de vastgoedsector zal waaien. De ambitie is om de historische kracht van het netwerk te combineren met nieuwe initiatieven en succesvolle methoden uit andere sectoren dan de vastgoedsector. Isabelle Vermeir, voormalig CEO, neemt wel nog de rol van enige gedelegeerd bestuurder van Century21 op.

Isabelle Vermeir, Managing Director van Century21 Benelux: "Na 5 succesvolle jaren aan het hoofd van Century21 Benelux, heb ik besloten om een minder operationele rol op te nemen en alleen aan te blijven als Managing Director van de groep. De drie nieuwe benoemingen zijn een stap in de goede richting. Olivier Laporta en Zaïna Risaci zullen een frisse wind en nieuwigheden naar de sector brengen, terwijl ook Pieter Allegaert, die ons merk zeer goed kent, promotie maakt.”

Olivier Laporta wordt nieuwe CEO

Olivier Laporta begon zijn carrière als analist bij PricewaterhouseCoopers. Na twee jaar besloot hij over te stappen naar Delhaize Groep, waar hij zich opwerkte in het aankoopdepartement. Na vier jaar Category Management en een expat-opdracht in het Amerikaanse filiaal van de retailer Le Lion, vervoegde hij in 2014 ondernemer Yvan Verougstraete om de keten van (Para)farmacie Medi-Market op te richten. Vier jaar lang bekleedde hij de functie van inkoopdirecteur waarna hij het beheer van de Business Unit Apotheken opnam. Die ontwikkelde hij actief via een franchise-afdeling van de keten.

“Toen ik benaderd werd om bij Century21 Benelux te komen werken, heb ik geen seconde getwijfeld! Het gouden merk blijft een referentie op de vastgoedmarkt, zowel in België als internationaal. Het is dan ook met grote trots dat ik deze uitdaging aanga”, aldus Olivier Laporta, CEO van Century21 Benelux.

Marketing Directeur Zaïna Risaci

Zaïna heeft meer dan tien jaar ervaring in marketing. Ze was onder meer verantwoordelijk voor de marketing van verschillende modemerken zoals Francis Ferent, Cassis en Paprika. Daarna werkte ze mee aan de lancering van start-ups zoals Deliveroo en Dott in België. Zij besloot deze nieuwe uitdaging aan te gaan met de ambitie om marketingtechnieken van het hoogste niveau toe te passen in de vastgoedsector.

Zaïna Risaci, Marketing Directeur Century21 Benelux: “De uitdagingen in de vastgoedsector zijn enorm. Ik heb veel ideeën om Century21 door elkaar te schudden, maar steeds met behoud van het DNA dat het beroemd heeft gemaakt. Het is echt een eer voor mij om toe te treden tot de wereldleider in de markt.”

Zaïna Risaci, nieuwe marketing directeur

Pieter Allegaert, ten slotte, werkt al bijna twintig jaar in het kantorennetwerk van Century21. De nieuwe verkoopdirecteur werkte als consultant binnen het bedrijf om de behoeften van de makelaars van Century21 te ondersteunen. Voordien leidde hij twee Century21-kantoren in Zottegem en Oudenaarde, een functie die zijn echtgenote nog steeds vervult.

Pieter Allegaert, verkoopdirecteur van Century21 Benelux: “Het groeipotentieel van ons Century21-netwerk is enorm. Toen mij de kans werd geboden om Sales Director te worden en de groei van het netwerk te blijven ondersteunen met onze ‘C21 Academy’ en een sterk team van makelaars, heb ik deze belangrijke opdracht natuurlijk aanvaard. Mijn doel is om de positie van Century21 in België te consolideren en verder te verbeteren.”