limit-q65-1333×1333-eeb29942

Nieuw managementteam voor Typografics

HAMME - Grafisch dienstverlener Typografics, met hoofdzetel in Hamme, verwelkomt een nieuw managementduo. Caro Mertens en Kristel Pelgrims nemen de fakkel over van oprichter Danny Mertens. Beiden maken momenteel al deel uit van het managementteam van Typografics en zullen nu een meerderheidsbelang in het bedrijf nemen.

Met 70 medewerkers (vast en freelance) is Typografics al meer dan 30 jaar een gevestigde partner in de grafische en communicatiebranche. Naast een outsourcingafdeling van visuele specialisten en een in-house grafische studio voor digitale en printcommunicatie, biedt Typografics ook een hoog aangeschreven Talent Academy. Het Letterkabinet – het boekdrukcentrum van het bedrijf in Gent – ​​wordt ook gerund door Caro Mertens en Kristel Pelgrims. Danny Mertens blijft actief tot 31 december om een ​​vlotte overgang te verzekeren.

30 jaar ondersteuning voor adverteerders en bureaus

Innovatie in hoogwaardige grafische diensten is de rode draad door 30 jaar Typografics geschiedenis. Wat begon als een innovatief concept voor tijdelijke grafische diensten in bedrijven en reclamebureaus is uitgegroeid tot een bedrijf dat oplossingen biedt voor een breed scala aan grafische behoeften.

Kristel Pelgrims, de nieuwe CEO van het bedrijf, licht toe: “De grafische industrie evolueert zeer snel op het gebied van technologie en bedrijven zijn steeds meer op zoek naar flexibiliteit. Tegelijkertijd veranderen de kwaliteitsnormen niet.”

“Typografics biedt een oplossing om aan deze behoeften te voldoen. Wij werken voor bedrijven op projectbasis, zowel in hun teams als vanuit ons eigen atelier. Het team heeft toegang tot de nieuwste tools en hun kennis en vaardigheden worden up-to-date gehouden met onze eigen Talent Academy – die ook externe Adobe-trainingen aanbiedt.”

Een Trends Gazelle-nominatie

Typografie is de afgelopen 30 jaar snel gegroeid. CEO Caro Mertens, in de voetsporen van haar vader, heeft de ambitie om die groei voort te zetten. “We zijn in het verleden al genomineerd voor een Trends Gazelle. Groei betekent voor ons echter niet alleen financiële groei, maar ook de ontwikkeling van onze mensen en de kwaliteit van onze dienstverlening. Onze missie is om visuele communicatie beter te maken. Zowel voor digitaal als print, aangezien ze allebei specifieke expertise vereisen. We leggen de lat hoog en willen die kwaliteit als onafhankelijke dienstverlener nauwlettend in de gaten houden. Samen met Kristel gaan we hard werken om de best mogelijke service te leveren en het Typografics DNA te eren.”