Flanders Expo

Nieuwe gevel, logo en evenementenpark voor Flanders Expo: “We willen nieuwe organisatoren naar Gent halen”

SINT-DENIJS-WESTREM - De beurshallen van Flanders Expo krijgen de komende jaren een make-over van zes miljoen euro, met een nieuwe gevel, logo en evenementenpark.

De oude gevel van de beurshallen wordt vervangen door een donkere plaat met reliëf. “Naargelang het licht of de stand van de zon ontstaat daardoor een uniek kleurenspel”, zegt Easyfairs, de uitbater van Flanders Expo. Dinsdag werd ook een nieuw logo onthuld, dat op de gevel geplaatst zal worden.

Het sluitstuk wordt het ‘Expopark’. Daarvoor wordt een oude grindparking aan de achterkant van de beurshallen omgebouwd tot een plek voor beurzen en evenementen in openlucht. Een nieuwe fietsenstalplaats en vijftig laadpalen voor elektrische auto’s zorgen voor de bereikbaarheid.

Beursuitbater Easyfairs wil verspreid over drie fases vijftien miljoen euro in de modernisering van het complex pompen. “We willen de bestaande organisatoren in Gent houden, maar ook nieuwe organisatoren naar Gent halen”, zegt ceo Kenneth Verheyden.

“Ik wil hierbij ook de nadruk leggen op het belang hiervan voor de werkgelegenheid. Zowel voor onze belangrijke partners zoals standenbouwers, catering bedrijven, hostessen en stewards, … maar ook voor de lokale horeca.”