Hello Customer management team mei 2020-min

Nieuwe kapitaalronde levert Hello Customer 6 miljoen euro op

GENT - Hello Customer, dat bedrijven een software as a service-platform aanbiedt om geautomatiseerd feedback van klanten te verzamelen en te analyseren met behulp van artificiële intelligentie, blijft sterk groeien. De scale-up uit Gent, die ruim 30 medewerkers telt en actief is in diverse Europese landen, heeft in een nieuwe kapitaalronde zes miljoen euro opgehaald. Het haalt Senovo Capital en Peak Capital, twee vooraanstaande investeringsfondsen uit Duitsland en Nederland, aan boord.

Hello Customer werd in 2015 opgericht door Leslie Cottenjé, Joeri Pansaerts en Bram De Vos. Zij bouwden een software as a service-platform dat bedrijven in staat stelt om de ervaringen en verwachtingen van hun klanten in kaart te brengen en te analyseren, er op een automatische manier inzichten uit te destilleren en de klantenervaring vervolgens te optimaliseren. De technologie van Hello Customer is gebaseerd op een eenvoudige klantenbevraging met open vragen, waarop linguïstische algoritmes en artificiële intelligentie wordt toegepast.

De software van Hello Customer is erg in trek bij financiële instellingen en retailketens. De voorbije jaren zette het bedrijf na België ook voet aan wal Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje en krijgt het steeds meer vragen van bedrijven uit de rest van Europa. In eigen land mag het onder meer Luminus, Lunch Garden en Telenet tot zijn klanten rekenen.

Vandaag meer dan ooit, is feedback cruciaal

Na vijf jaar oogt de toekomst veelbelovend voor de Gentse scale-up. CEO Leslie Cottenjé: “Het coronavirus stelt de verhoudingen tussen retailers en hun klanten op scherp. Meer dan ooit beseffen bedrijven hoe belangrijk het is om goed naar de verwachtingen en ervaringen van klanten te luisteren, zeker nu er veel minder persoonlijk contact is en de online verkoop boomt. Ons platform biedt hen de mogelijkheid om geautomatiseerd en zeer snel te peilen naar de bevindingen van klanten en hoe ze over een merk, een winkel, een product of dienst denken.”

Nieuwe kapitaalronde ondersteunt groeiparcours

In volle coronaperiode werd zopas een nieuwe kapitaalronde afgesloten. De nieuwe investeerders, Senovo Capital en Peak Capital, zijn overtuigd van de uitstekende kwaliteiten van de technologie van Hello Customer én dat die meer dan ooit een cruciale rol zal spelen. Deze kapitaalinjectie volgt op een ronde van 2 miljoen euro in 2018. Toen haalde Hello Customer onder meer Dovesco, Seeder Fund en een groep business angels aan boord, onder wie de drie stichters van Showpad. Ook de bestaande investeerders bevestigen hun geloof in deze ronde door opnieuw te participeren. Alles samen haalt Hello Customer nu 6 miljoen euro op.

Internationale veroveringstocht gaat voort

Leslie Cottenjé: “Onze belangrijkste focus ligt uiteraard op verdere groei. Enerzijds blijven we in onze software-as-a-service investeren met nieuwe ontwikkelingen, gefocust op nog meer proactieve analytics. Tegelijk zijn we ook ambitieus in de verdere uitbreiding van landen waar we actief zijn. Eén van onze grootste ambities blijft om van wal te steken in de Verenigde Staten. Net daarom zijn we blij om ervaren partners als Senovo en Peak Capital aan boord te halen.”