vijf-op-een-rij-een-blik-in-het-leven-van-louis-jonckheere

Nieuwe spin-off verbetert aanpak van B2B salesteams met Showpad

GENT - BBC, een creatief B2B bureau uit Mechelen, lanceert bylt, een spin-offbedrijf dat het verkoopproces van bedrijven verbetert. Dat doet het door met het toonaangevende sales enablement-platform Showpad te werken. bylt is een logische volgende stap voor BBC, dat reeds jarenlang samenwerkt met het in Gent gevestigde Showpad. De nieuwe spin-off wil B2B bedrijven helpen om hun salesaanpak nieuw leven in te blazen door opmerkelijke verkoopervaringen te creëren.

bylt gebruikt het complete en flexibele sales enablement-platform van Showpad om een sterk gepersonaliseerde en boeiende (ver)koopervaring aan te bieden. De verbluffende groei die Showpad doormaakte, toont aan dat er in de B2B-wereld grote vraag is naar die verbeterde aanpak.

Jordan Audenaert, managing partner van BBC, licht toe. “Als creatief B2B bureau zijn we altijd op zoek naar de beste manier om de boodschap van onze klanten tot bij hun kopers te brengen. Showpad biedt ons het ultieme platform om onze creatieve ideeën te transformeren naar buitengewone ervaringen voor de kopers van onze klanten.”

Koper centraal

Met bylt hebben B2B verkopers nu slimme en interessante content binnen handbereik: het platform zet de koper centraal en is volledig aan te passen aan de onderwerpen van het verkoopgesprek. Zo helpt bylt salesmedewerkers een relevant verhaal te vertellen dat de koper bijblijft.

De beste koopervaring creëren doe je door samen te werken met iedereen die bij dat proces betrokken is, gelooft bylt. Content managen, stroomlijnen, vertalen en synchroniseren naar elke Showpad-gebruiker is kinderspel dankzij hun pragmatische aanpak.

Nood aan nieuwe verkoopaanpak

De nieuwe aanpak van bylt komt als geroepen. B2B klanten doorlopen vandaag 70% van het besluitvormingsproces zonder ooit met een verkoper te spreken. De problemen waarmee ze kampen zijn erg complex. Bovendien hebben hun beslissingen betrekking op honderdduizenden euro’s en tal van belanghebbenden. Die hebben elk op hun een eigen manier redeneren binnen de organisatie, wat het besluitvormingsproces extra ingewikkeld maakt.

Ook verkopers hebben het niet gemakkelijk. Ze krijgen te maken met veel concurrentie en hebben het moeilijk om hun aanbod duidelijk en aantrekkelijk voor te stellen. Vaak hebben ze amper een kwartier de tijd om een sales pitch van 120 slides af te haspelen. Een nieuwe manier van verkopen dringt zich op, en dat is wat bylt verkopers wil bieden.

Verbeterde koperservaring

Louis Jonckheere, chief product officer en medeoprichter van Showpad: “BBC is al sinds de start van Showpad een fantastische partner voor ons en onze klantencommunity. We zijn benieuwd om te zien hoe de lancering van bylt hun team doet groeien. En kijken ernaar uit om te ontdekken hoe ze met hun expertise de koperservaring zullen verbeteren.”