OMcollective Foto: Novy

Novy, specialist in dampkappen en kookplaten, kiest voor OMcollective als performance- en marketingpartner

Marketingbedrijf OMcollective uit Sint-Niklaas wordt de nieuwe langetermijnpartner van Novy. Tot de klantenportefeuille van OMcollective behoren namen uit sectoren als automotive, retail en e-commerce.

OMcollective werd in 2009 opgericht door Michel De Baer. In veertien jaar tijd kwamen groeide het digital marketingbedrijf uit tot het grootste onafhankelijke agency met meer dan 50 medewerkers. Tot de klantenportefeuille behoren Allianz, Europabank, Wolters Kluwer, Renson en Belisol.

Novy bestaat al meer dan 110 jaar en is nu marktleider in keukenventilatie. De ontwikkeling en productie gebeurt nog steeds in Kuurne, West-Vlaanderen. Met het oog op internationalisering zijn er ook filialen in Frankrijk, Duitsland, Nederland, UK, Zwitserland en distributeurs in Italië, Spanje, Tsjechië, Israël en Scandinavië.

OMcollective wordt de vaste partner en aanspreekpunt voor de marketing- en performance strategie van Novy. Bij stap één ligt de focus op de overname, analyse en het naar een volgend niveau brengen van de huidige digitale activiteiten. Hierbij houdt het marketingbureau rekening met de doelgroepen en de customer journey. Op lange termijn zal de focus verbreed worden naar verdere groei en uitbreiding, waarbij de waarden van Novy consistent uitgedragen worden.

Beide bedrijven zijn het erover eens dat transparantie en een proactief denkvermogen essentieel zijn in het slagen van de langetermijnsamenwerking. Daarom wordt de samenwerking versterkt door de aanwezigheid van een OMcollective digitale marketing expert in hun kantoren om de vinger aan de pols te houden.