oh-today-20190705

Onlyhumans en Today creëren samen merken met een smoel

GENT - Storytelling agency Onlyhumans en brandingbureau Today hebben elkaar gevonden. De specialisten bundelen hun krachten, maar blijven elk op hun huidige locatie. Dat maakt dat de groep uitvalsbasissen heeft in Antwerpen, Gent én Mechelen.

Slimme marketeers combineren een drang naar snelle, meetbare resultaten met een strategische visie die een onderscheidend merk uitbouwt. In een ideale wereld versterken die trajecten elkaar, maar in de realiteit zijn de twee expertises – doordachte branding en de uitwerking van performante, creatieve campagnes – zelden onder één dak terug te vinden.

Onlyhumans en Today slaan precies die brug. Samen creëren ze merken met impact. "Met een smoel", zoals ze zelf zeggen. “Zo kopen we niet toevallig met z'n allen bij die bekende blauwe webwinkel, hoewel die zelden goedkoper is”, illustreert Mathias Delmote, strategic partner van Today. “Dat is het gevolg van de magische vonk tussen consistente visuele en verbale branding en een doorgedreven inzet op performance.”

Toekomstplannen

"Tom Andries, creative partner van Today, zet al jaren Belgisch brand design op de kaart. Voeg daar onze ervaring in digitale marketing en storytelling aan toe, en je wekt instant belangstelling in de markt”, weet Tom Bogaert, CEO van Onlyhumans. “Deze fusie is een volgende stap in onze groei”, vult Geert Bogaert, managing partner van Onlyhumans, aan. “We willen de groep blijven voeden met nieuwe expertises, waarbij elke partij zijn focus behoudt en geen enkel specialisme verwatert.”

Met de steun van Vectis

Vectis Private Equity ziet alvast potentieel in het samengaan van Onlyhumans en Today, die samen een team van 60 mensen vormen en een omzet van 8,3 miljoen euro realiseerden in 2018. Het Aalterse investeringsfonds beheert 100 miljoen euro kapitaal en heeft sinds 2004 al in meer dan 25 bedrijven geïnvesteerd. Vectis zal het management actief ondersteunen bij de verdere uitbreiding en groei van de groep.

“Dankzij Vectis als partner kunnen we onze groeistrategie versneld realiseren”, zegt Tom Bogaert. “We zijn overtuigd van het potentieel in de sector, en Vectis biedt ons de nodige expertise en het nodige kapitaal om onze ambitieuze plannen waar te maken.”

Mooi portfolio

Vanuit haar kantoren in Antwerpen en Gent ontwikkelde Onlyhumans al diverse storytellingcampagnes met onder meer Oystershell, Ferrero, Orange, BinckBank, Suzuki, Switch, Tadaaz en Beobank. Brandingspecialist Today uit Mechelen werkte dan weer succesvol samen met onder meer VRT NWS, Botanique, Materialise, Stad Antwerpen, srprs.me, bpost en Accent.