SLG

Oost-Vlaamse Trends Gazellen komen uit Sint-Niklaas en Aalst

SINT-NIKLAAS/AALST – De Oost-Vlaamse Trends Gazellen luisteren dit jaar naar de namen Sports and Leisure Group, Ellis Gourmet Burger België en Bluecrux. Elk werden ze uitgeroepen tot ambassadeur in de respectievelijke categorieën grote, middelgrote en kleine bedrijven.

Trends lauwerde voor de 17de keer de snelste groeiers per provincie. Daarbij werden omzet, cashflow en aantal medewerkers geanalyseerd over de periode 2012-2016. Bovendien mochten de ambassadeurs deze eretitel de voorbije 3 jaar niet gewonnen hebben en moesten ze operationeel onafhankelijk zijn.

Drie nieuwe ambassadeurs

In de categorie van grote bedrijven kwam Sports and Leasure Group (SLG), ontwikkelaar en producent van kunstgras, als winnaar uit de bus. Het bedrijf uit Sint-Niklaas produceert jaarlijks zo’n 8 miljoen vierkante meter kunstgras, waarvan 2,5 miljoen vierkante meter naar de residentiële markt gaat. De rest blijft voorbehouden voor het sportsegment.

“Bij sport denken we niet alleen aan voetbal, maar ook aan hockey, tennis en rugby. Prijs, duurzaamheid en technische innovaties spelen daar een belangrijke rol”, zegt ceo van SLG John Penninck. “In de residentiële markt ligt dat helemaal anders. Daar moet het kunstgras zowel visueel als gevoelsmatig zo dicht mogelijk bij natuurlijk gras aansluiten.”

Bij de middelgrote bedrijven is het Sint-Niklase Bunz, de vennootschap rond Ellis Gourmet Burger België, Trends Gazelle. In mei 2011 opende het eerste filiaal de deuren. Tegen de zomer zal de keten er 25 tellen met 15 in België, 7 in Nederland en 3 in Frankrijk. Klanten worden er bediend aan tafel en de onderneming wil het verschil maken met de kwaliteit van het product.

De ambassadeurstitel voor kleine bedrijven wordt dan weer gedragen door Bluecrux. Het bedrijf dat 60 medewerkers telt, focust zich op consultancy en de eigen ontwikkelde softwaretoepassingen LightsOutPlanning en Binocs. De klanten van Bluecrux zijn in de eerste plaats multinationals. 70 procent van de omzet wordt daarbij in eigen land gerealiseerd. De buitenlandse activiteiten situeren zich in Nederland, Frankrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Azië.

Op 21 maart wordt bekend wie van de provinciale Trends Gazellen ook Nationale Gazelle wordt.