Nieuws Oost-Vlaanderen Peripass en Nedap gaan strategische samenwerking aan

Peripass en Nedap gaan strategische samenwerking aan

Peripass en Nedap gaan strategische samenwerking aan

GENT – Peripass kondigt de strategische samenwerking met Nedap Identification Systems aan. Peripass biedt verschillende yard management oplossingen in Logistiek, Retail, Manufacturing en Food & Beverage om de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten probleemloos te kunnen overbruggen. De integratie van Nedap’s nummerplaatherkenning in het Peripass Yard Management platform zorgt voor een optimaal check-in proces en doorstroom van zowel vrachtwagens als trailers op logistieke sites. Nedap beschikt bovendien over slimme parkeersensoren SENSIT die real-time informatie geven over de beschikbaarheid van laadkaaien op de logistieke site.

Nog tal van bedrijven kampen met terugkerende uitdagingen van een traditionele logistieke sites: onveilige verkeerssituaties bij het onthaal, moeilijke communicatie met chauffeurs omwille van taalbarrières, filevorming op straat, en op zoek moeten naar trailers en vrachtwagens op de site. Yard Management biedt de oplossing naar meer zichtbaarheid over de totale site, snellere doorstroom van vrachtwagens, meertalig en contactloos onthaal van chauffeurs, automatisatie en digitalisatie van logistieke processen.

Door het Peripass yard management-platform te verbinden met Nedap’s voertuigdetectie en voertuigidentificatie oplossingen wordt data in realtime zichtbaar in een logistiek dashboard. Het is daarom een logische stap voor Peripass en Nedap Identification Systems om de handen ineen te slaan. Gevolg? Optimale doorstroom van inbound en outbound en visibiliteit van parkeercapaciteit op de logistieke site.

Voordelen voor logistieke sites

“De samenwerking met Nedap zorgt voor tal van voordelen voor bedrijven, zoals extra transparantie over hun site en laadkaaien in combinatie met een real-time overzicht van alle trailers, containers, reefers,…”, zegt Leander Naessens, CEO van Peripass. “Dit maakt het mogelijk om assets en operationele taken op de site gemakkelijk te beheren, inefficiënties te identificeren of doorlooptijden te optimaliseren. Door ANPR-camera’s te integreren kunnen toegangsprocedures geautomatiseerd en aanzienlijk versneld worden, vaak met besparingen tot gevolg.”

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.