Nieuws Oost-Vlaanderen Quatre Mains steekt Spa in een nieuw kleedje

Quatre Mains steekt Spa in een nieuw kleedje

Quatre Mains steekt Spa in een nieuw kleedje

patrickmaxresdefaultSpa wil terug een ‘love brand’ worden. Daarom ontwikkelde Spadel, de watergroep met bekende merken als Spa en Bru in haar portefeuille, een nieuwe strategie om de consument terug dichter bij het merk te brengen.

De vertaling van die strategie was een kolfje naar de hand van Quatre Mains, het brand & packaging designbureau uit Maldegem, dat een inspirerende design voor de nieuwe Spa masterbrand en  zijn 3 subbrands creëerde.

Uit algemene consumentenonderzoeken van de afgelopen jaren bleek de noodzaak om duidelijkheid te scheppen in de Spa merkarchitectuur. Dirk Van de Walle, Country Director België en Marketingdirecteur Spadel: “De aparte merken gaan niet meer als ‘stand alone’ merken communiceren. Alle communicatie wordt gebundeld in één duidelijke Spa identiteit die uitgaat van het moedermerk Spa. We moeten de binding met de consumenten nog versterken door de DNA van het icoon Spa te verduidelijken. Spa wil terug een ‘love brand’ worden.”

Na een zoektocht in België en Nederland bij tal van gerenommeerde designbureaus, kwam Spadel bij Quatre Mains terecht om de nieuwe merkarchitectuur vorm te geven.

“We creëerden de Spa masterbrand, het overkoepelde logo dat status, natuurlijkheid en vertrouwen uitstraalt”, legt Patrick De Grande (foto), managing director  van Quatre Mains uit. “Daarnaast werden 3 submerken op een creatieve manier tot leven gebracht: het zorgende Spa plat water, het vitale Spa bruisend water en de vrolijke Spa limonade. Elke subbrand kreeg een eigen specifieke persoonlijkheid mee. Vanuit deze unieke karakters werd een impactvol ontwerp gecreëerd voor ondertussen meer dan 100 verpakkingen.”

De nieuwe verpakkingen gaan gepaard met enkele opvallende naamswijzigingen, ontwikkeld door het verpakkingsbureau uit Maldegem. Spa Barisart wordt vanaf nu Spa Intense, het lichtbruisende Spa Marie-Henriette gaat voortaan door het leven als Spa Finesse en de Spa ‚and’ range werd omgedoopt tot de ‚touch of’ range.

“Het ontwerp moest ook rekening houden met de culturele en taalverschillen tussen België en Nederland”, zegt Patrick De Grande nog.

 

 

 

 


 

 

 

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.