Slim systeem om facturen te scannen bespaart klanten Cobofisk veel tijd

SONY DSC

Fiscaal adviesbureau Cobofisk uit Aalter timmert al jaren aan de weg om bij het fiscaal en boekhoudkundig begeleiden van ondernemingen zoveel mogelijk technologie in te zetten.

Zo werd het bedrijf van zaakvoerder Luc Coopman (foto) al gelauwerd  wegens het inzetten van een superieur CRM pakket. "Momenteel zetten we zwaar in op de digitalisering van de samenwerking tussen klant en boekhouder", zegt Luc Coopman.

Terwijl het boekhoudkantoor in de loop van 2015 reeds massaal de bankuittreksels van zijn klanten liet binnen komen via codabestanden, heeft het de afgelopen drie maanden volop ervaring opgedaan met het intern slim scannen van alle aankoopfacturen van al zijn klanten. Met slim inscannen wordt bedoeld dat facturen van klanten ingescand worden, en dat zonder enige menselijke tussenkomst de software meteen tal van zaken op de facturen zelf zoekt en aan de hand van die opzoekingen een concreet voorstel van boekingspost doet.

Cobofisk voelt zich na deze korte periode echter meteen al rijp, om nog een extra stap te zetten.

"Vanaf heden krijgen onze klanten de mogelijkheid om vanop hun eigen bureau, wanneer het hen past de facturen op hun eigen scanner in te scannen en door te sturen naar de herkenningssoftware van Cobofisk", geeft Luc Coopman aan. "Klanten moeten dus niet langer maandelijks of driemaandelijks de facturen naar het kantoor van Cobofisk brengen, maar kunnen telkens wanneer het hen past, het aantal facturen dat ze zelf bepalen doorsturen. In combinatie met het volautomatische inlezen van de bankuittreksels, zorgt kunnen we de boekhouding van de klanten daardoor zeer regelmatig bijwerken. Klanten hoeven zelf geen lange lijsten meer bij te houden van klanten die wel of niet betaald hebben, en leveranciers die nog moeten betaald worden. Louter door het regelmatig inscannen van hun facturen, kunnen wij deze informatie op heel regelmatige wijze aan onze  klanten bezorgen."